Electric Cars

H2X: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου από την Αυστραλία

Μία νέα εταιρεία από την Αυστραλία, εν ονόματι H2X, έχει σκοπό να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου από το 2021.

Το ότι μεγάλοι και νέοι κατασκευαστές αυτοκινήτου έχουν κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση είναι γνωστό, όμως δεν είναι ακόμα πολλοί αυτοί που επιλέγουν να παράγουν ένα FCV (Fuel Cell Vehicle), το οποίο θα κινείται με τη χρήση υδρογόνου.

Μία νέα εταιρεία, όμως, η οποία προέρχεται από την Αυστραλία, βλέπει πιο μακριά στο μέλλον και έχει σκοπό να συνδυάσει τους δύο προαναφερθέντες τρόπους κίνησης. Με άλλα λόγια, στόχος της είναι να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, δηλαδή Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV).

Μάλιστα, η αρχή θα γίνει από τον Ιούλιο του 2021, τη στιγμή που η H2X, όπως ονομάζεται, έχει δημιουργηθεί από δύο έμπειρους ανθρώπους. Ο ένας είναι ο Κρις Ρέιτζ, που βοήθησε στον σχεδιασμό του μοντέρνου Fiat 500 και της Alfa Romeo Giulietta, και ο δεύτερος είναι ο Μπρένταν Νόρμαν, πρώην στέλεχος των BMW και Volkswagen.

Το εν λόγω δίδυμο έχει δουλέψει μαζί στο παρελθόν πάνω στα FCEV στην Grove της Κίνας και έχει στόχο να κάνει κυρίαρχη την H2X στον συγκεκριμένο τομέα και να προσφέρει στο κοινό από πολύ νωρίς ένα τέτοιο όχημα.

Όπως έκανε και η Tesla με την ηλεκτροκίνηση, αφού από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της παράγει και πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι ιδρύθηκε το 2003, μία εποχή εντελώς διαφορετική για την αυτοκίνηση, σε σύγκριση με σήμερα.

Όσον αφορά την κατηγορία του FCEV, που θα δούμε σ’ ένα χρόνο από τώρα, η H2X θα παρουσιάσει πολλά μοντέλα στο μέλλον και δεν είναι σίγουρο ποιο θα έρθει πρώτο στη δημοσιότητα. Όπως αναφέρει το αυστραλιανό @AuManufacturing, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει δύο βαρέα οχήματα, επιβατηγά, λεωφορεία, φορτηγά, βαν, καθώς κι ένα SUV, το οποίο θα αποκαλείται Snowy.

Βέβαια, σύμφωνα με το ίδιο μέσο ενημέρωσης, είναι πιο πιθανό να δούμε πρώτα τα μεγάλα οχήματα και μετά τα επιβατηγά, με δεδομένο ότι τα τελευταία χρειάζονται να είναι εγκατεστημένο το δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, κάτι που δεν απαιτείται για τα βαρέα οχήματα, αφού θα μπορούν να ανεφοδιαστούν και σε μεγάλα γκαράζ.

Από εκεί και πέρα, το πλάνο της H2X είναι να αναπτύξει δύο πλατφόρμες, μία για τα φορτηγά και λεωφορεία και μία μικρότερη για τα επιβατηγά, το SUV, αλλά και για έναν τράκτορα.

Ταυτόχρονα, δίνεται ένα παράδειγμα για το Snowy, ότι θα έχει κυψέλες καυσίμου με ισχύ 60 kW, ώστε να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, καθώς επίσης κι ένα μικρό σύστημα μπαταρίας, με τη συνολική απόδοσή του να φτάνει τους 255 ίππους ή αλλιώς τα 190 kW.

Επίσης, για να πετύχει το σκοπό της, η H2X θα κατασκευάσει τα FCEV σε εργοστάσιο στο Λιμάνι Κέμπλα στη Νέα Νότια Ουαλία, ενώ ήδη έχει προσλάβει 70 άτομα, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και οι Πέτερ Ζιενάου, Ίαν Τόμπσον.

Δύο ακόμη άνθρωποι με εμπειρία, τουλάχιστον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς ο πρώτος ηγήθηκε του πρότζεκτ για το Chevy Bolt και ο δεύτερος ανέλαβε την εξέλιξη του Tesla Roadster. Τέλος, να σημειωθεί πως το πλάνο της φίρμας είναι οι 3700 μονάδες την πρώτη χρονιά παραγωγής ελπίζοντας να τις αυξήσει στις 25000 μέχρι το 2025.

Πηγή

Νίκος Τσιώκος

Πρόσφατα άρθρα

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.