Μία νέα εταιρεία από την Αυστραλία, εν ονόματι H2X, έχει σκοπό να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου από το 2021.
Το ότι μεγάλοι και νέοι κατασκευαστές αυτοκινήτου έχουν κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση είναι γνωστό, όμως δεν είναι ακόμα πολλοί αυτοί που επιλέγουν να παράγουν ένα FCV (Fuel Cell Vehicle), το οποίο θα κινείται με τη χρήση υδρογόνου.
Μία νέα εταιρεία, όμως, η οποία προέρχεται από την Αυστραλία, βλέπει πιο μακριά στο μέλλον και έχει σκοπό να συνδυάσει τους δύο προαναφερθέντες τρόπους κίνησης. Με άλλα λόγια, στόχος της είναι να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου, δηλαδή Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV).
Μάλιστα, η αρχή θα γίνει από τον Ιούλιο του 2021, τη στιγμή που η H2X, όπως ονομάζεται, έχει δημιουργηθεί από δύο έμπειρους ανθρώπους. Ο ένας είναι ο Κρις Ρέιτζ, που βοήθησε στον σχεδιασμό του μοντέρνου Fiat 500 και της Alfa Romeo Giulietta, και ο δεύτερος είναι ο Μπρένταν Νόρμαν, πρώην στέλεχος των BMW και Volkswagen.
Το εν λόγω δίδυμο έχει δουλέψει μαζί στο παρελθόν πάνω στα FCEV στην Grove της Κίνας και έχει στόχο να κάνει κυρίαρχη την H2X στον συγκεκριμένο τομέα και να προσφέρει στο κοινό από πολύ νωρίς ένα τέτοιο όχημα.
Όπως έκανε και η Tesla με την ηλεκτροκίνηση, αφού από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της παράγει και πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά το γεγονός ότι ιδρύθηκε το 2003, μία εποχή εντελώς διαφορετική για την αυτοκίνηση, σε σύγκριση με σήμερα.
Όσον αφορά την κατηγορία του FCEV, που θα δούμε σ’ ένα χρόνο από τώρα, η H2X θα παρουσιάσει πολλά μοντέλα στο μέλλον και δεν είναι σίγουρο ποιο θα έρθει πρώτο στη δημοσιότητα. Όπως αναφέρει το αυστραλιανό @AuManufacturing, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει δύο βαρέα οχήματα, επιβατηγά, λεωφορεία, φορτηγά, βαν, καθώς κι ένα SUV, το οποίο θα αποκαλείται Snowy.
Βέβαια, σύμφωνα με το ίδιο μέσο ενημέρωσης, είναι πιο πιθανό να δούμε πρώτα τα μεγάλα οχήματα και μετά τα επιβατηγά, με δεδομένο ότι τα τελευταία χρειάζονται να είναι εγκατεστημένο το δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, κάτι που δεν απαιτείται για τα βαρέα οχήματα, αφού θα μπορούν να ανεφοδιαστούν και σε μεγάλα γκαράζ.
Από εκεί και πέρα, το πλάνο της H2X είναι να αναπτύξει δύο πλατφόρμες, μία για τα φορτηγά και λεωφορεία και μία μικρότερη για τα επιβατηγά, το SUV, αλλά και για έναν τράκτορα.
Ταυτόχρονα, δίνεται ένα παράδειγμα για το Snowy, ότι θα έχει κυψέλες καυσίμου με ισχύ 60 kW, ώστε να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, καθώς επίσης κι ένα μικρό σύστημα μπαταρίας, με τη συνολική απόδοσή του να φτάνει τους 255 ίππους ή αλλιώς τα 190 kW.
Επίσης, για να πετύχει το σκοπό της, η H2X θα κατασκευάσει τα FCEV σε εργοστάσιο στο Λιμάνι Κέμπλα στη Νέα Νότια Ουαλία, ενώ ήδη έχει προσλάβει 70 άτομα, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και οι Πέτερ Ζιενάου, Ίαν Τόμπσον.
Δύο ακόμη άνθρωποι με εμπειρία, τουλάχιστον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς ο πρώτος ηγήθηκε του πρότζεκτ για το Chevy Bolt και ο δεύτερος ανέλαβε την εξέλιξη του Tesla Roadster. Τέλος, να σημειωθεί πως το πλάνο της φίρμας είναι οι 3700 μονάδες την πρώτη χρονιά παραγωγής ελπίζοντας να τις αυξήσει στις 25000 μέχρι το 2025.