Στα σχαριά είναι αυτή τη στιγμή η θυγατρική της VW που θα παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα και μάλιστα σύμφωνα με τη μητρική εταιρία θα είναι ανάμεσα στις καλύτερα χρηματοδοτούμενες στο κόσμο.
Η VW εκτιμά επίσης πως μέχρι το τέλος του 2025 θα παρέχει υπηρεσίες αυτόνομων ταξί και μεταφορικών φορτηγών σε τρεις ηπείρους.
Πριν λιγότερο από ένα μήνα, η VW ανακοίνωσε πως θα επενδύσει κοντά στα 2.6 δισεκατομμύρια δολάρια στην εταιρία Argo AI, η οποία αναπτύσσει λογισμικό για αυτόνομα οχήματα και στηρίζεται επίσης από την Ford.
Τώρα η VW, δείχνοντας τις προθέσεις της σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση, προχωράει στην ίδρυση της δικής της θυγατρικής ανάπτυξης και παραγωγής αυτόνομων οχημάτων 4ου επιπέδου, οχημάτων δηλαδή που δεν χρειάζονται ανθρώπινη παρέμβαση. Η νέα μονάδα θα ονομάζεται VWAT (VW Autonomy) και θα αποτελέσει τις Ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της Argo AI στο Μόναχο, ενώ θα απορροφήσει το τμήμα αυτόνομης οδήγησης της Audi (Audi Autonomous Intelligent Driving).
Αρχικά στα σχέδια της VWAT είναι η δημιουργία μεταφοράς επιβατών και φορτίων του επερχόμενου minibus I.D. Buzz που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το εμπορικό τμήμα της VW, μιας και το συγκεκριμένο όχημα κατάφερε να αποσπάσει περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού από τα διάφορα αυτόνομα πρωτότυπα οχήματα που παρουσίασε η VW κατά καιρούς στις εκθέσεις αυτοκινήτων.
Διευθύνων σύμβουλος της νεοϊδρυθείσας εταιρίας θα είναι ο Alexander Hitzinger, ο οποίος μέχρι τώρα ήταν πρόεδρος του τμήματος αυτόνομων οχημάτων στην VW, και προηγουμένως ήταν εκτός των άλλων τεχνικός διευθυντής στο πρωτότυπο αγωνιστικό πρόγραμμα LMP1 της Porsche, και δούλεψε επίσης στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης Project Titan της Apple.
Παρά το γεγονός πως η VW δεν βρίσκεται στο επίπεδο των πρωτοπόρων για την αυτόνομη οδήγηση, όπως η Waymo και η GM, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πιστεύει πως μπορεί να τους φθάσει ξοδεύοντας, εκτός από 2.6 δις δολάρια για την Argo AI, και ακόμη 91 δις δολάρια για την μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.