Τα αυτόνομα φορτηγά ίσως βρεθούν στους δρόμους πριν από τα αυτόνομα ταξί, δήλωσε ο John Krafcik, CEO της Google Waymo, καθώς η εταιρεία επενδύει και σε αυτόν τον τομέα.
Ο ίδιος δήλωσε σε συνέδριο στο Πανεπιστήμιο Cornell ότι ο διαμοιρασμός οχημάτων (ride-sharing) έχει μεγάλο νόημα (σημασία) για τον κόσμο, αλλά για τη μεταφορά αγαθών που γίνεται μέσω των αυτοκινητόδρομων υπάρχει κι εκεί μια επιτακτική ανάγκη. Κάποιο από αυτά τα δύο (δηλαδή είτε το ride-sharing είτε τα αυτόνομα φορτηγά) θα είναι ίσως τα πρώτα που θα δείτε.
Ο Krafick δήλωσε ότι η Waymo εξετάζει μοντέλα της εφοδιαστικής αλυσίδας και παραδόσεων αλλά δεν αποκάλυψε συγκεκριμένα σχέδια για μια υπηρεσία αυτόνομων φορτηγών.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Waymo έχει στην κατοχή της ένα φορτηγό, το οποίο είναι εφοδιασμένο με αισθητήρες και λογισμικό αυτόνομης οδήγησης για δοκιμές.
Δεδομένου ότι τα αυτόνομα φορτηγά περνούν τον περισσότερο από τον χρόνο τους οδηγώντας σε αυτοκινητόδρομος, αποτελούν μικρότερη τεχνολογική πρόκληση απ’ότι τα αυτοκίνητα, τα οποία πρέπει να περιηγούνται σε χαώδεις δρόμους πόλεων.
Βέβαια και σε αυτόν τον τομέα η Google Waymo δεν παίζει χωρίς αντίπαλο. Η Uber ήδη έχει ξεκινήσει να δραστηριοποιείται σε αυτόν τον τομέα, η κινέζικη startup TuSimple θέλει να ξεκινήσει μια πιλοτική υπηρεσία αυτόνομων φορτηγών στην Αριζόνα το 2019 και η Tesla πιθανότατα θα προσπαθήσει να εφοδιάσει το ηλεκτρικό ημιφορτηγό της με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.
Φυσικά και σε αυτόν τον τομέα, οι εταιρείew που αναπτύσσουν αυτόνομα φορτηγά θα συναντήσουν αντίσταση από τους επαγγελματίες του κλάδου, καθώς οι πιθανότητες να μειωθούν οι θέσεις εργασίες είναι ιδιαίτερα υψηλές.