Categories: Self-Driving

Έρευνα Gartner: Μεγάλο ποσοστό δεν εμπιστεύεται τα αυτόνομα οχήματα

Πρόσφατη έρευνα της Gartner Consumer Trends δείχνει ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δεν εμπιστεύονται ακόμα τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, περισσότεροι θα δέχονταν ένα μερικώς αυτόνομο αυτοκίνητο, ενώ οι χρήστες υπηρεσιών κινητικότητας είναι περισσότερο πιθανό να δεχτούν την αυτόνομη τεχνολογία.

Πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με την οδήγηση σε πλήρως αυτόνομα οχήματα, σύμφωνα με νέα έρευνα της Gartner.Σε πλήθος 1.500 ατόμων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γερμανία από τον Απρίλιο έως τον Μάιο, η έρευνα έδειξε ότι το 55% των συμμετέχοντων δεν θα επέβαινε σε ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο.

Ωστόσο, λίγο περισσότερο από το 70 τοις εκατό θα ήταν θετικό στη χρήση ενός αυτοκινήτου που ήταν μερικώς αυτόνομο. Η Gartner καθόρισε μερικώς αυτόνομα οχήματα ως αυτά που θα μπορούσαν να οδηγήσουν αυτόνομα, αλλά επιτρέπουν σε έναν οδηγό να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου αν χρειαστεί.

Οι υποστηρικτές της αυτόνομης οδήγησης θεωρούν ότι η τεχνολογία θα κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη, δεδομένου ότι τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι η κύρια αιτία των περισσότερων ατυχημάτων αυτοκινήτων.

Τι ακριβώς είναι το ride-sharing, το ride-hailing και το car-sharing;

“Το μεγάλο ζήτημα είναι ότι οι άνθρωποι φοβούνται να βρίσκονται σε οχήματα όπου δεν μπορούν να ασκήσουν κάποιο έλεγχο”, δήλωσε ο διευθυντής έρευνας του Gartner, Mike Ramsey.

Αυτό υποδηλώνει ότι όποιος σχεδιάζει αυτόνομα συστήματα για τα αυτοκίνητα πρέπει να καταβάλει προσοχή στα συστήματα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι μέχρι στιγμής για να έχουν αλληλεπίδραση με το αυτοκίνητο όπως οι πραγματικές οθόνες, όργανα ή άλλα συστήματα ελέγχου πληροφοριών.

“Για να είναι επιτυχείς, οι άνθρωποι δεν μπορούν να μπουν στο αυτοκίνητο και να αισθάνονται ότι δεν ξέρουν τι να κάνουν”, είπε ο Ramsey.

Για όσους είναι απρόθυμοι να παραδώσουν τα ηνία, οι πιθανότητες για τεχνολογικές αποτυχίες ή ζητήματα ασφάλειας σε αυτοκίνητα αυαποτελούν βασικές ανησυχίες. Οι καταναλωτές που διστάζουν να χρησιμοποιούν αυτόνομα οχήματα ανησυχούν ιδιαίτερα για δύο πράγματα: ανησυχούν ότι τα αυτοκίνητα μπορεί να μπερδευτούν σε μια απροσδόκητη κατάσταση και ανησυχούν για αποτυχίες του συστήματος που θα μπορούσαν να τους θέσουν σε κίνδυνο, είπε ο Ramsey.

Είναι επίσης εντυπωσιακό το γεγονός ότι ένα ποσοστό 29% των ερωτηθέντων δεν θα ήθελε να οδηγήσει σε ένα εν μέρει αυτόνομο όχημα και οι ανησυχίες τους προέρχονται από αυτές τις ίδιες βασικές ανησυχίες σχετικά με το αν οι άνθρωποι μπορούν να εμπιστεύονται το σύστημα. Παρόλο που οι οδηγοί θεωρητικά θα μπορούσαν να πάρουν τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να γνωρίζουν την κατάσταση και να είναι σε θέση να αντιδράσουν εγκαίρως σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά.

“Οι άνθρωποι θα ήθελαν ακόμα να μάθουν αν θα ήταν αρκετά ασφαλές να κοιτάξουν μακριά, ακόμα και για μια στιγμή”, είπε ο Ramsey.

Οι καταναλωτές που είναι πιο πιθανό να αγκαλιάσουν πλήρως αυτόνομα οχήματα είναι αυτοί που χρησιμοποιούν ήδη υπηρεσίες κλήσης κατά παραγγελία όπως οι υπηρεσίες Uber ή ανταλλαγής αυτοκινήτων όπως το Car2Go. Η χρήση αυτών των υπηρεσιών αυξάνεται, με το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποίησαν οποιοδήποτε είδος υπηρεσίας κινητικότητας τους τελευταίους 12 μήνες να παρουσίασε αύξηση από 23% από 19% σε μια παρόμοια έρευνα που έκανε η Gartner πριν από δύο χρόνια. Μεγάλο μέρος αυτής της ανάπτυξης, ωστόσο, βρίσκεται σε πιο πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές.

Η ερευνητική εταιρεία αναμένει να κυκλοφορήσουν αρκετά πλήρως αυτόνομα οχήματα το 2020. Πράγματι, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας δήλωσαν ότι αναπτύσσουν αυτόνομη τεχνολογία και ορισμένοι εκτελούν ήδη δοκιμές σε δημόσιους δρόμους. Η Gartner δήλωσε ότι περισσότερες από 46 εταιρείες κάνουν λογισμικό βασισμένο σε τεχνητή νοημοσύνη για αυτοκίνητα

Το θέμα ότι αρκετοί καταλωτές δεν εμπιστεύονται ακόμα πλήρως τα αυτόνομα οχήματα είναι πολύ σημαντικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επενδύουν πολύ μεγάλα ποσά στο θέμα της αυτόνομης τεχνολογίας. Κάτι που σίγουρα προκαλεί ανησυχία στις εταιρίες και θα μας απασχολήσει πολύ στο άμεσο μέλλον.

Πηγή

Σταύρος Γεωργιάδης

Πρόσφατα άρθρα

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.