Αίτηση για καταχώρηση ευρεσιτεχνίας που αφορά σε νέα τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα υπέβαλλε η Fisker. Η τεχνολογία υπόσχεται αυτονομία 800 χιλιομέτρων πριν χρειαστεί επαναφόρτιση και χρόνο επαναφόρτισης ενός λεπτού, ενώ θα μπορούσε να διατεθεί το 2024.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας, θα επιτρέπει την κατασκευή μπαταριών στερεάς κατάστασης σε μεγαλύτερη επιφάνεια απ’ότι οι τα υπάρχοντα ηλεκτρόδια, ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέπει μεγαλύτερη αγωγιμότητα, θα φορτίζει γρηγορότερα και θα αποδίδει καλύτερα σε κρύες συνθήκες.
Να σημειωθεί ότι τα χαμηλά επίπεδα αγωγιμότητας αποτελούν ένα από τα βασικά προβλήματα που αποτρέπουν την ευρεία διάδοση των μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Η Fisker, θεωρεί ότι λόγω πολυπλοκότητας μεταξύ άλλων και με την εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και με τους ελέγχους ασφαλείας, η τεχνολογία θα φτάσει στα οχήματα και στα φορτηγά λίγο μετά το 2023.
Ωστόσο, όταν γίνει αυτό, οι μπαταρίες θα είναι 2.5 φορές πυκνότερες από αυτές των ιόντων λιθίου και θα μπορούν να φορτίζουν γρηγορότερα και να αντέχουν 800 χιλιόμετρα πριν χρειαστούν επαναφόρτιση. Επίσης, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι σύμφωνα με την Fisker, το κόστος τους θα είναι το ένα τρίτο της αξίας των μπαταριών ιόντων λιθίου.
Απομένει να δούμε αν η Fisker θα καταφέρει να υλοποιήσει τους ισχυρισμούς της. Ας μην ξεχνάμε ότι και η Toyota πραγματοποιεί έρευνες πάνω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Να σημειωθεί ότι η Fisker αναμένεται να παρουσιάσει το ηλεκτρικό eMotion στη CES 2018 τον Ιανουάριο.