Ερευνητική ομάδα ξεγέλασε ένα Tesla Model 3 παραποιώντας τα δεδομένα του GPS

Τα ημιαυτόνομα οχήματα αναπτύσσονται διαρκώς και στόχος των εταιρειών είναι να δημιουργήσουν τα απόλυτα αυτόνομα αυτοκίνητα. Με βάση τα παραπάνω είναι αρκετά ανησυχητικό το γεγονός ότι ερευνητές μπόρεσαν να ξεγελάσουν ένα Tesla Model 3, το οποίο χρησιμοποιούσε το σύστημα πλοήγησης του αυτόματου πιλότου.

Σύμφωνα με την εταιρεία Regulus Cyber, το μόνο που χρειάστηκαν για να ξεγελάσουν το Tesla Model 3 ήταν ένα GPS spoofer των $400 και ένα online jammer αξίας $150.

Έχοντας τον απαραίτητο εξοπλισμό, τοποθέτησαν μία μικρή spoofing κεραία στην οροφή του αυτοκινήτου με στόχο να προσομοιώνουν μία εξωτερική επίθεση, περιορίζοντας παράλληλα την επίδρασή σε άλλους δέκτες GPS.

Ως μέρος της δοκιμής, οι ερευνητές έβαλα το Tesla Model 3 να κινηθεί σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα 95 χιλιομέτρων ανά ώρα, χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης του αυτόματου πιλότου.

Προφανώς, η διαδρομή του οχήματος ήταν προκαθορισμένη και έπρεπε να πάρει αυτόματα την επόμενη έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο.

Ωστόσο, η ομάδα μετέφερε ψεύτικες δορυφορικές συντεταγμένες στον δέκτη GPS του Tesla Model 3. Τα νέα δεδομένα είχαν ως αποτέλεσμα το όχημα να προσπαθήσει να βγει από τον αυτοκινητόδρομο μετά από 152,4 μέτρα, παρόλο που η πραγματική έξοδος απείχε 2 με 3 χιλιόμετρα ακόμη.

Η όλη διαδικασία είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να επιβραδύνει απότομα στα(24 km/h και να μπει σε λειτουργία έκτακτης ανάγκης, αντί να βρει την έξοδο του αυτοκινητόδρομου.

Οι ερευνητές είπαν ότι ο οδηγός ήταν διαρκώς σε ετοιμότητα και παρόλο που αντέδρασε άμεσα όταν κατάφερε να ανακτήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ήταν πολύ αργά για να επαναφέρει το όχημα στον αυτοκινητόδρομο με ασφάλεια.

Η Regulus Cyber εξήγησε ότι τέτοιου είδους επιθέσεις είναι δυνατές διότι το σύστημα πλοήγησης του αυτόματου πιλότου χρησιμοποιεί δεδομένα GPS και το Google Maps για να καθορίζει την πορεία του οχήματος. Επίσης, τόνισαν ότι ήταν σε θέση να κάνουν αρκετές δοκιμές και έχουν ξεγελάσει πολλές φορές το Tesla Model 3.

Οι παλαιότερες παραβιάσεις είχαν ως αποτέλεσμα την απότομη επιβράδυνση ή επιτάχυνση, τις γρήγορες αλλαγές λωρίδας, αλλεπάλληλες προσπάθειες εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο και γενικότερα το όχημα παρουσίαζε εξαιρετική αστάθεια στην οδήγηση.

Αν και η επίθεση σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το Tesla Model 3, οι ερευνητές κρούουν τον κώδωνα και τονίζουν ότι κάποιος με πραγματικά άσχημες προθέσεις θα μπορούσε να προκαλέσει χάος.

Με τη χρήση πιο ισχυρού εξοπλισμού η εμβέλεια του συστήματος αυτού μπορεί να ξεπεράσει το ένα χιλιόμετρο, κι αν προσθέσει στο σύστημα ειδικούς ενισχυτές θα μπορούσε να εκτοξεύσει την εμβέλεια σε ακτίνα χιλιομέτρων.

Η Tesla ανταποκρίθηκε στην εν λόγω έρευνα και επισημαίνει ότι κάθε προϊόν ή υπηρεσία που χρησιμοποιεί το δημόσιο σύστημα εκπομπής GPS μπορεί να επηρεαστεί από συστήματα πλαστογράφησης του GPS. Με δεδομένο αυτό τέτοιου είδους επιθέσεις αποτελούν ομοσπονδιακό αδίκημα.

Η εταιρεία συνέχισε τονίζοντας ότι εργάζονται διαρκώς για τη διασφάλιση των συστημάτων που χρησιμοποιούν τα οχήματα τους και στόχος τους είναι να καταστήσουν αδύνατες τέτοιες επιθέσεις στο μέλλον.

Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Regulus Cyber, ​​Yonatan Zur, δήλωσε ότι η ομάδα του συνεχίζει να ερευνά τέτοια σενάρια επιθέσεων, διότι πρόκειται για ένα ζήτημα που χρήζει άμεσης επίλυσης. Συμπλήρωσε, ότι τα ημιαυτόματα συστήματα ενέχουν κινδύνους για τους ίδιους τους οδηγούς και όσους χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.

Πηγή