Η διάθεση του νέου Volkswagen Tiguan έχει ήδη ξεκινήσει στην Ελλάδα. Σύντομα θα έρθει και το Tiguan eHybrid, η plug-in υβριδική έκδοση (PHEV) του δημοφιλούς SUV.
Το Volkswagen Tiguan αποτελεί bestseller της γερμανικής μάρκας σε παγκόσμια κλίμακα. Το 2019, κατά μέσο όρο ένα ολοκαίνουργιο Tiguan έβγαινε από τη γραμμή παραγωγής, σε ένα από τα τέσσερα εργοστάσια κατασκευής του σε όλο τον κόσμο, κάθε 35 δευτερόλεπτα, ενώ διατέθηκαν συνολικά 910.926 μονάδες. Τώρα, για πρώτη φορά, το δημοφιλές SUV θα κυκλοφορήσει και σε plug-in υβριδική έκδοση (PHEV), η οποία θα είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας.
Το Tiguan eHybrid, όπως είναι η ονομασία του μοντέλου, συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 1.4 TSI 150 PS (110 kW) με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 PS) που χρησιμοποιείται και σε άλλα bestsellers της Volkswagen. Η συνδυαστική ισχύς σε αυτήν την περίπτωση ανέρχεται στους 245 PS (180 kW) και η μέγιστη ροπή στα 400 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας σχηματίζει μια συμπαγή μονάδα μαζί με το ειδικά σχεδιασμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6-σχέσεων. Η μονάδα συνδέεται απευθείας με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα TSI, με την κίνηση να μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα.
Το concept λειτουργίας του κινητήριου συστήματος έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το Tiguan eHybrid να ξεκινά ηλεκτρικά, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί επαρκώς. Χάρη στη μπαταρία του με ενεργειακό περιεχόμενο 13 kWh, η αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (κατά NEDC) είναι έως 60 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι οι μέσες ημερήσιες αποστάσεις ταξιδιού μπορούν να καλυφθούν με ηλεκτρική ισχύ και μηδενικές τοπικές εκπομπές. Το Tiguan eHybrid μπορεί να οδηγηθεί σε ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα στο E-MODE. Πάνω από αυτήν την ταχύτητα, το SUV μεταβαίνει αυτόματα σε υβριδική λειτουργία.
Διατίθεται και λειτουργία GTE, που προσφέρει ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδήγησης. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται μέσω ενός κουμπιού άμεσης πρόσβασης στα δεξιά, δίπλα στο μοχλό ταχυτήτων DSG. Στη λειτουργία GTE, ο ηλεκτροκινητήρας και ο κινητήρας TSI συνδυάζονται για να παρέχουν τη μέγιστη ισχύ του συστήματος.
Ως plug-in υβριδικό, η μπαταρία του Tiguan eHybrid φορτίζεται από θύρα φόρτισης μπροστά, στην πλευρά του οδηγού. Ανάλογα με την πηγή ισχύος, η φόρτιση πραγματοποιείται με εναλλασσόμενο ρεύμα 2,3 ή 3,6 kW (AC). Ο φορτιστής μπαταρίας που είναι ενσωματωμένος στο Tiguan eHybrid διαχειρίζεται πλήρως αυτόματα τη φόρτιση, με τον οδηγό απλά να συνδέει τα βύσματα.
Σύμφωνα με την Kosmocar, το νέο Volkswagen Tiguan eHybrid αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Ιανουάριο του 2021, χωρίς να έχει γίνει γνωστή η τιμή διάθεσή του.