Ιδιώτης έχτισε από το μηδέν streamliner ηλεκτρική μηχανή με 22kWh μπαταρία και 268hp κινητήρα

O Shea Nyquist είναι πολλά πράγματα, αλλά πάνω από όλα έχει μεγάλη εμπειρία στη δημιουργία custom μηχανών, και έχει βάλει στόχο να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας με ηλεκτρική μοτοσικλέτα.

Η τροποποιημένη ηλεκτρική μηχανή που κατασκευάζει είναι φτιαγμένη από παλιοσίδερα, και γενικότερα ότι μπόρεσε να συλλέξει από μάντρες, κάδους, και τα λοιπά. Όπως όλα δείχνουν, ο Shea Nyquist είναι έτοιμος να προχωρήσει στην προσπάθεια κατάκτησης του ρεκόρ ταχύτητας, καθώς το δημιούργημα του είναι πολλά υποσχόμενο.

Ο Nyquist έχει μεγάλη εμπειρία στη δημιουργία και τροποποίηση μηχανών, κάτι που του έχει προσφέρει πολύτιμες γνώσεις για την ανατομία μία μοτοσικλέτας και την ικανότητα να κατασκευάζει δίτροχα οχήματα από το μηδέν.

Επίσης, ο Nyquist δεν είναι ένας ακόμη workshoper ή κάποιος που αποφάσισε να ενώσει μερικά παλιοσίδερα, έχει πτυχίο στον τομέα της αεροδιαστημικής μηχανικής. Χρησιμοποίησε λοιπόν τις γνώσεις του στο αεροδυναμικό σχεδιασμό της ηλεκτρικής μοτοσικλέτας του, δημιουργώντας μία streamliner μηχανή στην οποίο ο μοτοσικλετιστής είναι κλεισμένος στο κύριο σώμα του οχήματος.

Εξαιτίας του ιδιαίτερου σχεδιασμού της μηχανής, ο Shea είχε να αντιμετωπίσει διάφορες προκλήσεις, όπως για παράδειγμα η πρόσφυση. Καθώς ο οδηγός κάθεται αρκετά μακρυά από τον πίσω τροχό είναι δύσκολο να παρακολουθεί την πρόσφυση.

Έτσι ο Nyquist σχεδίασε ένα απλό αλλά αποτελεσματικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, το οποίο χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα χώρου για να παρακολουθεί τις στροφές του μπροστινού και του πίσω τροχού. Αν οι αισθητήρες παρατηρήσουν κάποια διαφορά, τότε μία προειδοποιητική λυχνία αναβοσβήνει στο θάλαμο ελέγχου, ώστε ο οδηγός να προσαρμόσει κατάλληλα τους ελιγμούς του.

Ο Shea Nyquist εκτιμά ότι το συνολικό κόστος του εγχειρήματος θα ανέλθει περίπου στα 15.000 δολάρια. Αυτό περιλαμβάνει τα περίπου 3.000 δολάρια που στοιχίζει ο εξοπλισμός ασφαλείας, ο οποίος αποτελείτε μεταξύ άλλων από πολλαπλά αλεξίπτωτα και πυροσβεστήρες.

Επιπλέον, η άδεια που απαιτείται για την δοκιμή κοστίζει 800 δολάρια. Κάπως έτσι, διαπιστώνουμε ότι το πραγματικό κόστος της ηλεκτρικής μηχανής θα είναι περίπου 10.000 δολάρια. Με αυτά τα λεφτά θα μπορούσε κανείς να αγοράσει μία entry-level Zero ηλεκτρική μηχανή, αλλά για μία streamliner μοτοσικλέτα που μπορεί να πιάσει τα 320+ χλμ/ώρα το ποσό αυτό είναι ιδιαίτερα χαμηλό.

Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, η μηχανή κόστισε τόσο λίγο διότι ο Shea χειρίστηκε έξυπνα το όλο project. Αρχικά, κατάφερε να εξασφαλίσει δωρεάν έναν κινητήρα και ένα inverter. Επίσης, κατά κύριο λόγο χρησιμοποίησε εξαρτήματα τα οποία μπορούσαν να ανακυκλωθούν.

Για παράδειγμα, οι μπαταρίες με τις οποίες έχει εφοδιάσει τη μοτοσικλέτα προέρχονται από αποθηκευμένα βιομηχανικά πακέτα μπαταριών που πετάχτηκαν διότι ο κατασκευαστής πίστευε ότι είχαν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Ο Nyquist αποσυναρμολόγησε αυτές τις μπαταρίες και διαπίστωσε ότι μερικά κύτταρα είχαν «πεθάνει», με αποτέλεσμα να φαίνεται «νεκρό» ολόκληρο το πακέτο. Χρησιμοποιώντας τα υγιή κύτταρα δημιούργησε ένα προσαρμοσμένο πακέτο μπαταριών.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η μοτοσικλέτα του Shea Nyquist είναι εξοπλισμένη με 22kWh μπαταρία και κινητήρα 200 kW ή 268 hp. Οι μπαταρίες είναι μαζικές και βαριές κυψέλες LiFePO4 και όχι κάποιες ελαφρύτερες που θα χρησιμοποιούσε κάποιος σε ένα κλασικό racing streamliner. Ωστόσο, ο Shea δεν είχε άλλη επιλογή από το να εκμεταλλευτεί τα πακέτα μπαταριών που οι βιομηχανίες θεωρούσαν άχρηστα.

Ο Shea Nyquist ελπίζει ότι θα είναι έτοιμος για το El Mirage τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο και τον Αύγουστο θα δοκιμάσει την τύχη του στο Bonneville.

Πηγή