Close

Οι προβλέψεις του Elon Musk για τεχνητή νοημοσύνη και αυτόνομη οδήγηση

Η έλευση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και η ενσωμάτωσή της στα οχήματα θα συντελέσει στην ευρεία διάδοση της αυτόνομης οδήγησης μέσα στους επόμενους 18 μήνες, σύμφωνα με τον Elon Musk.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια του SXSW (South by Southwest festival) στο Austin, ο CEO της Tesla τόνισε πως “μέχρι τα τέλη της επόμενης χρονιάς, η αυτόνομη οδήγηση θα συμπεριλάβει όλους τους τύπους οδήγησης και θα είναι τουλάχιστον 100 έως 200% πιο ασφαλής απ’ ότι η ανθρώπινη οδήγηση. Μιλάμε για 18 μήνες από τώρα”.

Τα οχήματα της Tesla διαθέτουν το σύστημα Autopilot 2.0 και 2.5 που με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις σε software μπορεί να υποστηρίξει πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν πρόκειται να συμβεί πριν αποδειχθεί ότι το σύστημα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια απ’ ότι όταν βρίσκεται άνθρωπος στο τιμόνι και θεσπιστεί το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.

Σύμφωνα με τον 46χρονο επιχειρηματία, πάντως, το σύστημα Autopilot 2.0 θα είναι “2 με 3 φορές πιο ασφαλές απ’ ότι ο οδηγός, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια”.

Στόχος της Tesla είναι μέσα στους επόμενους 3 έως 6 μήνες όχημα της εταιρείας να πραγματοποιήσει ταξίδι coast-to-coast σε πλήρη αυτόνομη λειτουργία, με τα αυτοκίνητα της Tesla να αποκτούν νέες δυνατότητες μέσα στους επόμενους μήνες.

“Η τεχνητή νοημοσύνη πιο επικίνδυνη από τα πυρηνικά”

Για πολλοστή φορά, πάντως, ο Elon Musk εξέφρασε τις ανησυχίες του για την τεχνητή νοημοσύνη (AI) τονίζοντας πως μπορεί να οδηγήσει την ανθρωπότητα στον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο.

“Δώστε βάση στα λόγια μου” προειδοποίησε το ακροατήριό του. “Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ πιο επικίνδυνη από τα πυρηνικά. Συνεπώς γιατί δεν έχουμε καθόλου ρυθμιστική εποπτεία της;”, αναρωτήθηκε.

Ως λύση πρότεινε να υπάρξει ένας δημόσιος ρυθμιστικός φορέας, που θα διασφαλίζει ότι όλοι αναπτύσσουν την τεχνητή νοημοσύνη με ασφάλεια και με τρόπο συμβιωτικό με την ανθρωπότητα, αν και επεσήμανε ότι ακόμη και αυτό δεν θα εξαλείψει τους απρόσμενους κινδύνους.

Πηγή 1, 2

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top