H συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων σήμερα, εξακολουθεί να κινείται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, οι αυστηρότεροι κανόνες για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, “στραγγαλίζουν” την παραγωγή συμβατικών κινητήρων και την θέση τους θα πάρουν σιγά σιγά οι ηλεκτρικές μηχανές και αυτοκίνητα, τα οποία παράγουν μηδενικούς ρύπους.
Αυτό από ότι φαίνεται έχει ανησυχήσει την βιομηχανία παραγωγής κινητήρων εσωτερική καύσης, αφού σύμφωνα με τον Elmar Degenhart, Διευθύνων Σύμβουλος της Continental, η μετάβαση προς τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να στείλει στην ανεργία πολλούς κατασκευαστές.
“Λόγω της χαμηλής προστιθέμενης αξίας, θα χαθούν θέσεις εργασίας στην παραγωγή”, ανέφερε ο Degenhart, σε μια Γερμανική εφημερίδα όταν ερωτήθηκε για αυτό το θέμα. Ωστόσο, αναφέρει ότι υπάρχει αρκετός χρόνος για να προετοιμαστούν για αυτό το χτύπημα, ώστε να είναι λιγότερο επώδυνο.
Τα Plug-In ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούν το 1/3 των νέων πωλήσεων μέχρι το 2040
Η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προϋποθέτει την κατασκευή ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών, η ζήτηση των οποίων θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Ο Degenhart γνωρίζει αυτό το δεδομένο, αλλά πιστεύει ότι είναι ακόμη νωρίς για να κάνουμε υπολογισμούς για το πόσες θέσεις θα χαθούν και το πόσες θα δημιουργηθούν.
Σίγουρα τα ηλεκτρικά οχήματα θα φέρουν τεράστιες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία και την αγορά εργασίας. Για παράδειγμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες και οι μπαταρίες δεν απαιτούν την ίδια συντήρηση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το οποίο σημαίνει ότι οι νεόι μηχανικοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν σε ένα εντελώς νέο σετ ικανοτήτων για να καταφέρουν να επιβιώσουν.