Η μάρκα DS της Posh Stellantis παρουσίασε το νέο της ηλεκτρικό κουπέ crossover N°8 που αποτελεί το πιο πολυτελές αυτοκίνητο της Γαλλίας.
Η DS, η οποία είναι brand της Citroen, αποκαλεί το N°8 τη ναυαρχίδα του, παρόλο που είναι περίπου 12 εκατοστά μικρότερο σε συνολικό μήκος σε σύγκριση με το sedan DS9. Ο κατασκευαστής του λέει ότι είναι SUV, αλλά είναι πολύ χαμηλό για να το ονομάσουμε crossover, με συνολικό ύψος λίγο πάνω από 1,58 μέτρα, το οποίο είναι σχεδόν ίδιο με ένα Polestar 4.
Ωστόσο, παρόλο που είναι ελαφρώς μικρότερο από το DS9, το N°8, που φτάνει στην Ευρώπη γύρω στα μέσα του 2025, θα είναι πιο ακριβό. Η αρχική τιμή του είναι λίγο κάτω από τις 60.000 € και η πλήρης επένδυση Etoile με όλες τις επιλογές θα φτάσει τα 85.000 €. Ο άμεσος αντίπαλός του, το Polestar 4, ξεκινά από 63.200 ευρώ, ενώ ένα Volkswagen ID.7 κοστίζει περίπου 54.000 ευρώ.
Η βάση N°8 διαθέτει μπαταρία 74 κιλοβατώρων κατάλληλη για 572 χιλιόμετρα WLTP. Η μεγαλύτερη μπαταρία 97,2 kWh εκτιμάται για 750 χλμ. στη διαμόρφωση με έναν κινητήρα με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή 686 χλμ. στον διπλό κινητήρα. Και οι δύο μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν έως και 200 kW, που είναι αρκετό για φόρτιση 20 έως 80% σε 27 λεπτά.
Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,24, ο N°8 επιτυγχάνει απόδοση WLTP 12,9 kWh/100 χλμ.), που σύμφωνα με την DS είναι κορυφαία στην κατηγορία. Μία φόρτιση της μεγάλης μπαταρίας θα πρέπει να μπορεί να τροφοδοτεί το αυτοκίνητο με 120 χλμ./ώρα για 500 χλμ. συνεχούς οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο.
Κατασκευασμένο στην πλατφόρμα STLA Medium 400 volt, το N°8 θα μπορούσε να ήταν εξοπλισμένο με ήπιους και plug-in υβριδικούς κινητήρες. Ωστόσο, προσφέρονται μόνο αμιγώς ηλεκτρικές παραλλαγές. Το βασικό αυτοκίνητο διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα 227 ίππων που καλείται έως και 242 ίππους με την μπαταρία μεγάλης εμβέλειας.
Η πιο ισχυρή έκδοση έχει ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης με διπλό κινητήρα 345 ίππων που ανεβαίνει προσωρινά στους 370 ίππους όταν ενεργοποιηθεί η λειτουργία ενίσχυσης. Αυτό επιτρέπει στον N°8 να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και μέχρι τα 190 χλμ./ώρα σε ίσια απόσταση.
Στο εσωτερικό, η DS χρησιμοποίησε μια τολμηρή σχεδίαση τιμονιού που κάνει την οδηγική εμπειρία πολύ πιο φουτουριστική. Διαθέτει μια ψηφιακή οθόνη οδηγού 10,25 ιντσών που συμπληρώνεται από μια πολύ ευρεία οθόνη infotainment 16 ιντσών και τα πάντα γύρω τους φαίνονται πολύ υπέροχα.
Δεδομένου ότι είναι γαλλικό, υπάρχουν μερικές ιδιορρυθμίες, μία από τις οποίες είναι τα τραβήγματα της εσωτερικής πόρτας που βρίσκετε φτάνοντας πίσω από τις γρίλιες των ηχείων. Η ψεύτικη μάσκα στο μπροστινό μέρος φωτίζεται επίσης στην κορυφαία έκδοση, γεγονός που κάνει ακόμα πιο αισθητή την ήδη τολμηρή σχεδίαση. Ο χώρος στο πορτμπαγκάζ είναι επίσης άφθονος, με εντυπωσιακό μέγιστο όγκο φόρτωσης 620 λίτρα και εύκολη πρόσβαση.
Άλλα μοντέλα με τα οποία μοιράζεται την πλατφόρμα της περιλαμβάνουν το Opel Grandland και το Citroen C5 Aircross, τα οποία διατίθενται και με κινητήρες καύσης. Η Stellantis εργάζεται επίσης σε μια νέα Lancia Gamma που βασίζεται στα ίδια υποστρώματα, η οποία, όπως και το DS N°8, θα έρχεται με ηλεκτρική ενέργεια μόνο όταν φτάσει το 2026.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.