Δοκιμές αυτόνομων φορτηγών ετοιμάζει η DHL σε συνεργασία με τις Nvidia και ZF για το 2018. Σε ανάρτησή του σε blog, ο CCO της εταιρείας, Bill Meahl ανέφερε ότι τα αυτόνομα φορτηγά πλέον έχουν αρχίσει να είναι εξίσου δημοφιλή με τα αυτόνομα οχήματα και όποιος αδυνατεί να αναγνωρίσει αυτή την τάση θα μπορούσε να υποπέσει σε ένα λάθος που θα του κόστιζε.
Για το 2018, η DHL σχεδιάζει τη δοκιμή αυτόνομων οχημάτων για παραδόσεις, συμπεριλαμβανομένου και του μικρού της ηλεκτρικού βαν StreetScooter. Παρόλο που οι δοκιμές αυτές θα αφορούν σε τοπικές παραδόσεις, η DHL θεωρεί ότι τα ημιφορτηγά τάξης 8, θα μπορούσαν επίσης να αυτοματοποιθούν.
Ο κολοσσός των παραδόσεων βλέπει πολλά πιθανά οφέλη από την αυτόνομη οδήγηση. Τα αυτόνομα φορτηγά θα μπορούσαν να είναι πιο αποδοτικά όσον αφορά στο καύσιμο και θα μπορούσαν επιπλέον να βοηθήσουν την εταιρεία να αντιμετωπίσει την έλλειψη οδηγών.
Μάλιστα, ο Meahl ανέφερε ότι παρόλο που γενικά πολλοί φοβούνται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα αφαιρέσουν δουλειές, ο Meahl ανέφερε ότι το πραγματικό πρόβλημα είναι η έλλειψη οδηγών. Ο ίδιος παρέπεμψε σε στοιχεία του Truckinginfo.com, όπου αναφέρεται ότι το 2016 υπήρχε έλλειψη 50.000 οδηγών στις ΗΠΑ.
Επιπλέον, ο Meahl ανέφερε ότι αρχικά τα οχήματα δεν θα είναι εντελώς αυτόνομα, αλλά θα υπάρχει ένα σύστημα αυτόματου πιλότου, το οποίο θα παίρνει τον έλεγχο του οχήματος και ο οδηγός θα μπορεί να επιβλέπει, αλλά θα είναι σε ετοιμότητα να αναλάβει. Παρόμοια δηλαδή με τον αυτόματο πιλότο στα αεροσκάφη.
Πάντως, ανέφερε ότι ενώ το εν λόγω σύστημα δουλεύει στα αεροσκάφη, οι εταιρείες δυσκολεύονται να καταφέρουν να διατηρήσουν τους οδηγούς σε εγρήγορση. Ακόμη, είναι πιο δύσκολο ο οδηγός στον δρόμο να αντιληφθεί την κατάσταση και να αντιδράσει άμεσα και σωστά, καθώς ο χρόνος είναι περιορισμένος σε αντίθεση με τον αέρα.
Η DHL σχεδιάζει να ξεκινήσει δοκιμές για platooning στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2018. Η ιδέα της HDL είναι ένας οδηγός να ελέγχει την επιτάχυνση και το φρενάρισμα των φορτηγών ενώ οι οδηγοί στα υπόλοιπα φορτηγά να ελέγχουν την πορεία.
Τέλος, ο Meahl ανέφερε ότι παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας, η πλήρης αυτόνομη οδήγηση έχει ακόμη καιρό μπροστά της.
“Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις τεχνολογικές όσο και τις ρυθμιστικές προκλήσεις, σε αυτό το στάδιο θεωρούμε ότι ένα πλήρως αυτόνομο μέλλον είναι πιο μακριά απ’ότι μερικοί θεωρούν “, προσθέτοντας ότι “η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει την ανθρώπινη νοημοσύνη” στα φορτηγά. Η DHL θα προετοιμαστεί για ένα αυτόνομο μέλλον, αλλά σε αντίθεση με ορισμένες εταιρείες, δεν ενεργεί σαν να έχει ήδη συμβεί το μέλλον αυτό.