Στη Δανία οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων πληρώνονται δίνοντας ενέργεια πίσω στο ηλεκτρικό δίκτυο εφαρμόζοντας την τεχνολογία vehicle to grid (V2G). Βάσει νέας έρευνας, δίνοντας ενέργεια πίσω στο ηλεκτρικό δίκτυο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να αυξήσει την διάρκεια ζωής της μπαταρίας του.
https://www.youtube.com/watch?v=RnbcgU4ECPc
Έτσι, οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων στην Δανία απολαμβάνουν κάνοντας κάτι πολύ απλό. Δίνουν την ηλεκτρική ενέργεια που τους περισσεύει πίσω στο ηλκεκτρικό δίκτυο, κάνοντας εφαρμογή της τεχνολογίας vehicle to grid (V2G).
Καθώς τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα το 90-95% του χρόνου, δίνοντας ενέργεια πίσω στο ηλεκτρικό δίκτυο, φορτίζοντας το αυτοκίνητο το βράδυ, και τροφοδοτώντας το ηλεκτρικό δίκτυο σε ώρες αιχμής, αποτελεί μία κερδοφόρα στρατηγική.
Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι το οικονομικό όφελος των υπηρεσιών “grid services,”δηλαδή το να τροφοδοτούν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων το ηλεκτρικό δίκτυο και να εξισσοροπούν την προσφορά και τη ζήτηση, θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν το κόστος κατοχής ενός ηλεκτρικού οχήματος. Κάτι που ενισχύει την άποψη αυτή, είναι η πτώση των τιμών των μπαταριών και η επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση.
Στην Δανία η Nissan με τον μεγαλύτερο πάροχο ενέργειας την Enel, συνεργάζονται σε δοκιμές V2G προκειμένου να ενσωματώσουν περισσότερο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες στο ηλεκτρικό δίκτυο, και ήδη κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων κερδίζουν περισσότερα από 1530 δολάρια το χρόνο, ποσό μεγαλύτερο από ότι ξοδεύουν για ηλεκτρική ενέργεια φόρτισης του αυτοκινήτου. Δηλαδή πολύ απλά κινούνται δωρεάν το χρόνο έχοντας και κέρδος.
Από ότι φαίνεται στο άμεσο μέλλον η προοπτική τα ηλεκτρικά οχήματα να εξισορροπούν την ζήτηση και κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι πολύ σημαντική, και θα πρέπει να περιμένουνε συνέργιες μεταξύ έξυπνων τεχνολογιών δικτύων, μπαταριών, ηλεκτρικών οχημάτων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με ένα μέλλον μεατφορών πιο έξυπνο και καθαρό.