Close

BP: Ηλεκτροκίνηση & αυτόνομη οδήγηση θα επηρεάσουν την πετρελαϊκή ζήτηση

Η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και οι νέες υπηρεσίες κινητικότητας, όπως ο “διαμοιρασμός” αυτοκινήτων θα πλήξουν την κατανάλωση υγρών καυσίμων (βενζίνη και πετρέλαιο) μέχρι το 2040, σύμφωνα με την BP.

Άκρως ενδιαφέρουσες είναι οι προβλέψεις της BP για το μέλλον της αυτοκίνησης στην ετήσια έκθεση Ενεργειακής Προοπτικής της εταιρείας. Μεταξύ άλλων προβλέπει αλματώδη αύξηση των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θα οδηγήσει σε μείωση της πετρελαϊκής ζήτησης.

Σύμφωνα με τη μελέτη της BP, μέχρι το 2035 τα ηλεκτρικά οχήματα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους του κόσμου θα προσεγγίζουν τα 190 εκατομμύρια, με την προοπτική να φτάσουν τα 320 εκατομμύρια το 2040.

Μέχρι τότε, αναφέρει η μελέτη, το μερίδιο αγοράς για τα καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φτάνει στο 25%. Σε περίπτωση, ωστόσο, που οι κυβερνήσεις αποφασίσουν να απαγορεύσουν την κυκλοφορία οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τότε τα ηλεκτρικά οχήματα θα μονοπωλούν το ενδιαφέρον και τις πωλήσεις.

Η βρετανική πετρελαϊκή εταιρεία αναμένει, επίσης, εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων, καθώς υπολογίζει ότι μέχρι το 2040 θα είναι σχεδόν όσα και τα ηλεκτρικά.

Στην έκθεση γίνεται αναφορά και στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας θα έχουν φτάσει σε σημείο να είναι ελάχιστα ρυπογόνα και πολύ πιο οικονομικά όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου.

Η BP εκτιμά πως τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι σχεδόν 70% πιο αποδοτικά απ’ ότι ήταν το 2000. Αυτό σημαίνει ότι η κατανάλωση δεν θα ξεπερνά κατά μέσο όρο τα 3 λίτρα ανά 100 km, σημαντική πρόοδο αν αναλογιστεί κανείς ότι σήμερα η μέση κατανάλωση των -συμβατικής τεχνολογίας- οχημάτων κυμαίνεται στα 5 λίτρα ανά 100 km.

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται και στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, με τον επικεφαλής οικονομολόγο της εταιρείας, Spencer Dale να τονίζει πως στο μέλλον οι άνθρωποι θα ταξιδεύουν περισσότερο, όχι όμως με τα προσωπικά τους αυτοκίνητα, αλλά με αυτόνομα οχήματα τα οποία θα μοιράζονται με άλλους.

Η τεχνολογία θα παίξει μεγάλο ρόλο στη χρήση των οχημάτων μελλοντικά με τους ειδικούς της BP να προβλέπουν πως η αυτόνομη οδήγηση, οι υπηρεσίες κινητικότητας όπως το car-sharing και τα ηλεκτρικά οχήματα, θα οδηγήσουν στη μείωση της πετρελαϊκής ανάγκης.

Ο πετρελαϊκός κολοσσός προβλέπει ότι τα πρώτα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα κάνουν την εμφάνισή τους στις αρχές του 2020, με τα περισσότερα από αυτά να είναι ηλεκτρικά και να χρησιμοποιούνται για υπηρεσίες κινητικότητας.

Όπως σημειώνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η ημερήσια ζήτηση καυσίμων από οχήματα πιθανόν να μειωθεί από 18,7 εκατομμύρια βαρέλια σε 18,6 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως έως το 2040.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top