Μπορεί οι Uber, Waymo και Tesla να είναι από τα πρώτα ονόματα που μας έρχονται στο μυαλό όταν ακούμε περί αυτόνομων οχημάτων, όμως η καινοτομία στην οδήγηση είναι πολύ πιθανό να προέλθει από το Πεντάγωνο τελικά.
Όπως κι άλλες καινοτομίες, δεν αποκλείεται τελικά και η επανάσταση στα αυτοκίνητα να προέλθει από τον στρατό. Ο Michael Griffin υφυπουργός άμυνας για την έρευνα και τη μηχανική ανέφερε σε νομοθέτες στο Capitoll Hill: «Πρόκειται να έχουμε αυτόνομα οχήματα για τον στρατό πριν αυτά βγουν στους δρόμους. Αλλά οι βασικές τεχνολογίες θα είναι ίδιες».
Ο στρατός έχει να κερδίσει πολλά από την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και για τον λόγο αυτό φαίνεται ότι υπάρχει και λόγος να στρέψει την έρευνα και τις προσπάθειές του εκεί. Σύμφωνα με τον Griffin, το 52% των απωλειών σε πεδία μάχης αποδίδεται στον εφοδιασμό καυσίμων, φαγητού και λοιπού εξοπλισμού. Αν αφαιρεθούν οι άνθρωποι από την εξίσωση και αντικατασταθούν με τεχνητή νοημοσύνη, οι τραυματισμοί και οι θάνατοι μπορεί να μειωθούν σημαντικά.
Επιπλέον, σε αντίθεση με τις εταιρείες που θα πρέπει να λάβουν άδεια για τις δοκιμές και τη μετέπειτα κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων, ο στρατός δεν έχει να αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα καθώς τα αυτόνομα οχήματα ανεφοδιασμού θα κινούνται σε πεδία μάχης. Δεν θα πρέπει δηλαδή να έχουν τόση ακρίβεια στην οδήγηση και δεν απαιτούν την ίδια προσοχή σε εξωτερικούς παράγοντες όπως πεζούς, διαβάσεις κλπ.
Πάντως με 700 δισ. δολάρια ετήσιο προϋπολογισμό το Πεντάγωνο έχει όλα τα φόντα να καταφέρει να εισάγει την αυτονομία στην οδήγηση πριν αυτή καταστεί εμπορική. Ταυτόχρονα με τον εξοπλισμό μέσω αυτόνομων οχημάτων το Πεντάγωνο προσπαθεί να αναπτύξει και μη επανδρωμένα τανκ καθώς και έξυπνα οχήματα για τον αφοπλισμό βομβών.