Self-Driving

Αυτόνομη οδήγηση: Ανάλυση του Επιπέδου 4 (Level 4)

Ποιες οι διαφορές του από το Επίπεδο 3 και το Επίπεδο 5 της αυτόνομης οδήγησης, πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται σε ευρεία κλίμακα στα αυτοκίνητα.

Με το Επίπεδο 4 (Level 4) βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Από τεχνολογικής πλευράς, το Eπίπεδο 4 –από τα πέντε συνολικά– αντιπροσωπεύει την προοδευτική εξέλιξη από το Επίπεδο 3.

Ο οδηγός θα αναλαμβάνει τον έλεγχο μόνο σε εξαιρετικά περίπλοκες καταστάσεις ή όταν επίκεινται ακραίες καιρικές συνθήκες.

Αυτόνομη οδήγηση: Ποιο Επίπεδο (Level) υποστηρίζουν τα σημερινά αυτοκίνητα;

Αν και ο οδηγός θα πρέπει να διαθέτει έγκυρη άδεια οδήγησης και τις ανάλογες ικανότητες, η οδήγηση σε “mind off” mode είναι θεωρητικά εφικτή, και θα προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να κοιμάται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Οι κύριες διαφορές μεταξύ Επιπέδου 3 και Επιπέδου 4 είναι το χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ο οδηγός πρέπει να αναλαμβάνει τον έλεγχο του οχήματος και η ικανότητα διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας στο πλήρως αυτοματοποιημένο πρόγραμμα του Επιπέδου 4.

Στο Επίπεδο 3, ο οδηγός πρέπει να αναλαμβάνει και πάλι το έλεγχο σε ένα λογικό χρονικό διάστημα (μερικά δευτερόλεπτα). Εάν δεν το κάνει, το αυτοκίνητο αυτόματα τίθεται σε κατάσταση “χαμηλού ρίσκου”, για παράδειγμα, φρενάροντας για ελεγχόμενη στάση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης.

Στο Επίπεδο 4, θα υπάρχει πολύ περισσότερος χρόνος για να αναλάβει ο οδηγός τον έλεγχο.

Ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στην αυτόνομη οδήγηση

Η κύρια διαφορά μεταξύ του Επιπέδου 4 και του επιπέδου 5 είναι ότι παρά το ότι ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει εάν το επιθυμεί στο Επίπεδο 5, δεν θα είναι υποχρεωμένος να το κάνει.

Η εφαρμογή του Επιπέδου 4 αυτόνομης οδήγησης στα αυτοκίνητα υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει από το 2021 με κάποιες τεχνικές ρήτρες.

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

View Comments

Πρόσφατα άρθρα

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.