Όταν τα αυτοκίνητά μας θα οδηγούν μόνα τους δεν θα υπάρχει η ανάγκη για φανάρια στα οπόια οι άνθρωποι ανταποκρίνονται αν ειναι πράσινα, πορτοκαλί ή κόκκινα. Τι θα κάνουν τα αυτόνομα οχήματα όταν θα πλησιάζουν ένα φωτεινό σηματοδότη;
Οι φωτεινοί σηματοδότες (φανάρια) είναι τεχνολογία με ιστορία 150 χρόνων και αρχικά σχεδιάστηκαν για να “ρυθμίσουν την κυκλοφορία” σε άμαξες με άλογα! Θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται την έλευση των αυτόνομων οχημάτων;
Σύμφωνα με το concept “Senseable City Lab” ερευνητών του MIT, στο μέλλον η κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους θα θυμίζει περισσότερο την εναέρια κυκλοφορία αεροσκαφών.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα εισέρχονται αυτόματα μέσα στις διασταυρώσεις, στέλνοντας πληροφορίες για την θέση τους σε ένα κεντρικό σύστμα ελέγχου το οποίο με τη σειρά του θα δίνει το πράσινο φως για να συνεχίσει την πορεία του το όχημα.
Το σύστημα θα βασίζεται σε πολύπλοκους αλγόριθμους και σύμφωνα με τους ερευνητές θα μπορούσε να εξυπηρετήσει διπλάσιο αριθμό αυτοκινήτων σε σχέση με τους κλασσικούς φωτεινούς σηματοδότες.
Τα φανάρια θα συνεχίσουν να υπάρχουν στις διασταυρώσεις για την διέλευση των πεζών. Οι πέζοι για να περάσουν απέναντι τον δρόμο θα πρεπει να γνωρίζουν από έναν φωτεινό σηματοδότη πότε περνάνε τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα και πότε θα περνάνε απέναντι οι πεζοί.
Νομίζω δεν θα υπάρχουν φανάρια γιατι τα οχήματα θα σταματάνε όταν αντιλαμβάνονται πεζό που θέλει να διασχίσει το δρόμο.
Περπατάς πεζός στην γειτονιά σου
για να πας στο απέναντι μπακαλικo ή στο απέναντι αρτοποιείο προκειμένου
να προμηθευτείς τα αναγκαία για το σπίτι σου. Το μπάκαλικο ή το αρτοποιείο βρίσκονται ακριβώς στον απέναντι δρόμο από το σπίτι σου και για να τα προσεγγίσεις χρειάζεται απλώς να περάσεις στον απέναντι δρόμο μέσα από μία διασταύρωση. Σε αυτήν την περίπτωση θα περάσει αυτοκίνητο για να σε πάρει και να σε περάσει απέναντι για να αγοράσεις μία
φρατζόλα ψωμί ή λίγη ζάχαρη;
Μάλλον θα περπατήσεις ως πεζός με τα πόδια, και για να περάσεις απέναντι από την διασταύρωση ως πεζός, θα πρέπει να γνωρίζεις την πληροφορία πότε έχουν προτεραιότητα τα αυτοκίνητα και πότε έχουν προτεραιότητα οι πεζοί, και αυτήν την πληροφορία μόνον η φωτεινή ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη (πράσινος Γρήγορης ή κόκκινος Σταμάτης) δύναται να στην γνωστοποιήσει.
Σε μια έξυπνη πόλη όπου θα κινούνται πλήρως αυτόνομα οχήματα θα υπάρχει πρόβλεψη για διαβάσεις πεζών. Όταν ο πεζός πλησιάζει στον δρόμο και ιδιαίτερα όταν ετοιμάζεται να πατήσει μια διάβαση πεζών, το αυτόνομο όχημα θα τον αντιλαμβάνεται από μακριά και θα μειώνει ταχύτητα. Μιλάμε για αστικές περιοχές όπου ο νόμος προβλέπει η ταχύτητα των οχημάτων να ειναι μικρή. Σε μεγάλες διασταυρώσεις με αυξημένη κίνηση, θα μπορούσαν να υπάρχουν πεζογέφυρες.
Σε κάθε περίπτωση, πιο δύσκολη θα είναι η μεταβατική περίοδος. Διάβαζα κάπου ότι στην αρχή της κυκλοφορίας των αυτόνομων οχημάτων, αυτά θα κινούνται σε ένα περιβάλλον όπου οι πεζοί θα είναι σαν 5χρονα παιδιά χωρίς την προσοχή των γονιών τους!