Audi A8 2018 με συστήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 [video]

Πρεμιέρα για την νέα “ναυαρχίδα” της Audi, το A8, που σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως που προσφέρει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 (Level 3).

Σχεδιαστικά, το Audi A8 2018 έχει σαφείς επιρροές από το Prologue concept που είχε παρουσιάσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία το 2014 στο πλαίσιο του LA Auto Show, αποτυπώνοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που υιοθετεί η εταιρεία.

Η τέταρτη γενιά της «ναυαρχίδας» της Audi διαθέτει μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού που, όπως διατείνεται η εταιρεία, το καθιστούν ως το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που υποστηρίζει αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 (Level 3).

Συγκεκριμένα, το σύστημα “Audi AI traffic jam pilot” αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου με ταχύτητα έως 60km/h σε αυτοκινητόδρομο ή σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, επιτρέποντας στον οδηγό να παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι εντελώς και να χαλαρώνει.

Σε περίπτωση που προκύψει κάποιο θέμα ή αύξηση της ταχύτητας, τότε το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό τόσο οπτικά όσο και ηχητικά προκειμένου να αναλάβει τον έλεγχο.

Χάρη στο “Audi AI remote parking pilot” και στο “Audi AI remote garage pilot”, το αυτοκίνητο μπορεί να παρκάρει (και να ξεμπαρκάρει) μόνο του σε ανοιχτό χώρο ή σε γκαράζ, χωρίς να απαιτείται παρουσία οδηγού. Ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί το σύστημα και να παρακολουθεί τη διαδικασία από το smartphone του ή το tablet του, μέσω της νέας εφαρμογής myAudi.

Σε όλα αυτά προσθέστε και μια state-of-the-art ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση η οποία συνεργάζεται με κάμερα που βρίσκονται ενσωματωμένη στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου.

Η κάμερα αυτή, σύμφωνα με την Audi, σαρώνει το δρόμο 18 φορές το δευτερόλεπτο, στέλνει τα δεδομένα που συλλέγει για την κατάσταση του δρόμου στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και μέσω αυτού η ανάρτηση ρυθμίζεται αυτόματα ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη άνεση στους επιβαίνοντες.

Με εσωτερικό… όνειρο!

Το εσωτερικό του Audi A8 2018 αποτελεί την επιτομή της πολυτέλειας, προσφέροντας άπλετους χώρους και μοναδικές ανέσεις. Ειδικά ο επιβάτης που θα επιλέξει να καθίσει πίσω από τη θέση του συνοδηγού, μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί προνομιούχος.

Η θέση αναδιπλώνεται επιτρέποντάς του να καθίσει πιο άνετα, να απλώσει τα πόδια του στο πίσω μέρος του καθίσματος και να απολαύσει μασάζ, τόσο στην πλάτη όσο και στα πέλματα των ποδιών ή αν το επιθυμεί να ζεστάνει τα συγκεκριμένα σημεία καθώς τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα.

Οι επιβάτες που φιλοξενούνται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έχουν μπροστά τους από μια οθόνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στο πίσω μέρος των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού.

Mέσω μιας συσκευής σε μέγεθος smartphone, που διαθέτει OLED οθόνη, μπορούν να ελέγξουν μια σειρά από λειτουργίες, όπως για να παράδειγμα τον εσωτερικό φωτισμό, τα νέα φώτα ανάγνωσης HD Matrix, το σύστημα μασάζ και θέρμανσης του, ενώ έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν προσωπικές τηλεφωνικές κλήσεις μέσα ξεχωριστής λειτουργικής μονάδας.

Το ταμπλό υιοθετεί οριζόντια σχεδίαση. Ξεχάστε το παραδοσιακό πάνελ οργάνων, καθώς έχει αντικατασταθεί από το Audi Virtual Cockpit. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 10.1 ιντσών απ’ όπου γίνεται ο έλεγχος του συστήματος Infotainment που υποστηρίζει λειτουργίες με χειρονομίες.

Ακριβώς από κάτω υπάρχει και μια δεύτερη οθόνη αφής που μπορεί να ρυθμίσει τον κλιματισμό και διάφορες άλλες λειτουργίες που έχουν να κάνουν με την άνεση. Την διασκέδαση των επιβατών αναλαμβάνει ένα 3D ηχοσύστημα της Bang & Olufsen.

Το νέο Audi A8 θα προσφέρεται συνολικά με πέντε κινητήρες τεχνολογίας MHEV (Mild Hybrid). Αρχικά θα είναι διαθέσιμο με δύο V6 turbo 3 λίτρων – έναν τεχνολογίας TDI με απόδοση 286 hp και έναν TFSΙ με απόδοση 340 hp.

Αργότερα θα ακολουθήσουν δύο 4λιτροι V8 diesel και βενζίνης με απόδοση 435 hp και 460 hp αντίστοιχα. Στην κορυφή θα βρεθεί ο W12 6 λίτρων.

Τη γκάμα θα συμπληρώσει εν καιρώ η έκδοση A8 L e-tron quattro που θα συνδυάζει 3λιτρο κινητήρα βενζίνης TFSI με ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική απόδοση θα φτάνει τους 449 hp και τα 700 Nm ροπής. Χάρη στη μπαταρία ιόντων-λιθίου που διαθέτει θα μπορεί να καλύψει περίπου 50 km σε φουλ ηλεκτρική λειτουργία.

Στη Γερμανία οι τιμές του νέου Audi A8 θα ξεκινούν από τα 90.600 ευρώ και το A8 L από τα 94.100 ευρώ. H διάθεσή του αναμένεται να ξεκινήσει προς τα τέλη του 2017.

Πηγή