ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αποφεύγουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγο υψηλού κόστους και μικρής αυτονομίας

Η Autolist κυκλοφόρησε μία έρευνα που δείχνει τις στάσεις των καταναλωτών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μεταξύ άλλων οι καταναλωτές ρωτήθηκαν ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους δεν αγοράζουν ένα ηλεκτρικό όχημα και οι απαντήσεις τους ήταν λίγο πολύ αναμενόμενες.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές αποφεύγουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι διότι ανησυχούν για την αυτονομία, τη φόρτιση, και θεωρούν την τιμή τους υψηλή. Το πρόβλημα όμως είναι ότι όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν πλέον, τουλάχιστον σε γενικές γραμμές. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το καταναλωτικό κοινό δεν ενημερώνεται σωστά ή απλά παραμένει κολλημένο σε αυτά που ήξερε πριν πολύ καιρό.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της Autolist η αυτονομία, η τιμή και η φόρτιση είναι οι τέσσερις κορυφαίες απαντήσεις, ενώ την πεντάδα συμπληρώνουν δύο ακόμη λόγοι σχετική με τη φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Σχεδόν οι μισοί από όσους συμμετείχαν εξέφρασαν ανησυχίες για τα παραπάνω, παρόλο που πλέον τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν 400 χιλιόμετρα αυτονομία, κυκλοφορούν μοντέλα με τιμή στα 30.000 δολάρια και υπάρχουν αρκετοί σταθμοί ή σημεία φόρτισης ακόμη και στην Ελλάδα που τώρα γνωρίζει σχετική ανάπτυξη η τεχνολογία αυτή.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σε γενικές γραμμές φάνηκε ότι όσοι συμμετείχαν θεωρούσαν πιο σοβαρό λόγο την τιμή παρά την αυτονομία, άσχετα με τα τελικά αποτελέσματα. Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότεροι ερωτηθέντες είχαν μία λογική εκτίμηση της αυτονομίας και των τιμών στις οποίες προσφέρονται τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στο ερώτημα πόση αυτονομία μπορεί να προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 35.000 δολαρίων οι περισσότεροι απάντησαν 400 με 480 χιλιόμετρα. Αυτό συμφωνεί αρκετά με πολλά από τα προσφερόμενα ηλεκτρικά οχήματα της αφοράς. Βέβαια, το παραπάνω ερώτημα δεν καλύπτει το θέμα της συντήρησης, αν και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία διότι τα δεδομένα δείχνουν ότι το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αισθητά χαμηλότερο από αυτό ενός συμβατικού.

Τα πράγματα άλλαξαν όταν η τιμή ανέβηκε στα 70.000 δολάρια. Άσχετα με το αν θα αγόραζαν ποτέ ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, οι περισσότεροι είπαν ότι θα έπρεπε το ηλεκτρικό όχημα να προσφέρει τουλάχιστον 640 με 800 χιλιόμετρα αυτονομία.

Επίσης, η Autolist ζήτησε από τους ερωτηθέντες να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και του ρώτησε πώς τους φαίνονται τα οφέλη που αποκομίζει κανείς, καθώς και η υποστήριξη που λαμβάνουν από την κυβέρνηση.

Οι περισσότεροι απάντησαν ότι είναι ιδιαίτερα ελκυστικά τα κίνητρα που προσφέρει η κυβέρνηση για την απόκτηση και χρήση ενός τέτοιου οχήματος, ενώ μόλις το 16% θεωρεί ότι δεν είναι αρκετά.

Τέλος, μία ακόμη θετική αλλαγή ήταν ότι το 55% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιούσαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως το κύριο όχημα τους. Παλαιότερα, οι περισσότεροι θεωρούσαν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι εναλλακτικές λύσεις για χρήση ως δευτερεύοντα αυτοκίνητα.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *