Έναν υβριδικό αισθητήρα που συνδυάζει lidar στερεάς κατάστασης, κάμερα χαμηλού φωτισμού και τσιπ που μπορούν να τρέξουν αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης προτείνει η AEye, ισχυριζόμενη ότι η λύση της βοηθά τα αυτόνομα οχήματα να “βλέπουν” καλύτερα.
Σε γενικότερο πλαίσιο, κάθε αυτόνομο όχημα βασίζεται στον συνδυασμό κάμερας, ραντάρ και lidar για να δει το περιβάλλον του. Όμως, κάθε αισθητήρας έχει ένα αδύναμο σημείο και η διανομή του φόρτου εργασίας απαιτεί προηγμένο λογισμικό, ώστε τα δεδομένα να διανεμηθούν σε κάθε αισθητήρα και εν συνεχεία αυτοί να συνεργαστούν για να δώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα.
Η λύση της AEye ισχυρίζεται ότι μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία αυτή με τον υβριδικό της αισθητήρα, που επικεντρώνεται στη συνεργασία μεταξύ κάμερας και lidar.
Η κάμερα προσθέτει χρώμα στη μονάδα εικόνας του lidar, που είναι σημαντική για να αναγνωρίζει τα φώτα των φρένων. Επίσης, δίνει εντολή στο lidar που να εστιάσει, χρησιμοποιώντας λογισμικό αναγνώρισης εικόνας για να δώσει προτεραιότητα σε συγκεκριμένα αντικείμενα.
Με αυτή την επιλεκτική διαδικασία, η AEye θεωρεί ότι μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα, αντί να σαρώνει όλη την ώρα. Άλλωστε, σύμφωνα με την εταιρεία, κάπως έτσι, λειτουργούν και οι άνθρωποι. Δηλαδή δίνουν προτεραιότητα σε κάποια αντικείμενα έναντι άλλων.
Να σημειωθεί ότι οι μονάδες lidar στερεάς κατάστασης, σαν την iDAR της AEye κοστίζουν λιγότερο από τις συμβατικές μονάδες lidar, αλλά είναι λιγότερο αποτελεσματικές επειδή η δέσμη φωτός τους δεν φωτίζει τόσο μεγάλη περιοχή. Η AEye προσπαθεί να αντισταθμίσει αυτό, ανακατευθύνοντας τις ακτίνες φωτός. Η μονάδα lidar μπορεί να σαρώσει μια μεγάλη περιοχή με χαμηλή ανάλυση ή ένα συγκεκριμένο σημείο σε υψηλή ανάλυση. Όπως ένα ανθρώπινο μάτι, μπορεί να μετατοπίσει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος του όταν απαιτείται.
Στα μειονεκτήματα, ο αισθητήρας AEye iDAR έχει οπτικό πεδίο μόνο 70 μοίρες, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να τοποθετηθούν πολλαπλοί αισθητήρες στο όχημα για να υπάρχει πλήρης κάλυψη.
Ο Luis Dussan, ιδρυτής της εταιρείας δεν αποκάλυψε την τιμή του AEye iDAR, αλλά δήλωσε ότι η συσκευή προορίζεται για high-end λύσεις, οι οποίες θα δίνουν έμφαση στις επιδόσεις έναντι του κόστους. Δεδομένου ότι ήδη τα καλύτερα συστήματα lidar έχουν υψηλό κόστος, αυτό υποδεικνύει ότι τα αυτόνομα οχήματα αρχικά δεν θα προορίζονται για ευρεία αγορά.