Πόσο ρίσκο προτίθεται να πάρει μια Κυβέρνηση για να στηρίξει την αυτόνομη οδήγηση; Όπως και στον πόλεμο, έτσι κι εδώ θα υπάρξουν παράπλευρες απώλειες.
Το πρώτο θύμα από αυτόνομο όχημα είναι πλέον γεγονός και είναι λογικό να επικρατεί αμηχανία και μούδιασμα όχι μόνο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και τις εταιρείες τεχνολογίας, αλλά και στους φορείς που καλούνται να λάβουν σημαντικές αποφάσεις και να διαμορφώσουν το νομοθετικό πλαίσιο βάσει του οποίου θα λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα.
Ο θάνατος της 49χρονης Elaine Herzberg που παρασύρθηκε από αυτόνομο όχημα της Uber, έρχεται να προσγειώσει απότομα τις εταιρείες που επιδίδονται σε έναν ανελέητο πόλεμο για την πρωτιά στην αυτόνομη οδήγηση.
Θα επέτρεπες σε ένα αυτόνομο όχημα να αποφασίσει για την ζωή σου;
Και όπως σε κάθε… πόλεμο, έτσι και σε αυτόν υπάρχουν παράπλευρες απώλειες.
Την κατάσταση παρουσίασε με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο ο CEO της Toyota Βορείου Αμερικής, Jim Lentz, μιλώντας σε εκδήλωση του Reuters στο πλαίσιο του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης που διεξάγεται από 30 Μαρτίου έως 8 Απριλίου.
Οι φιλόσοφοι κατασκευάζουν ηθικούς αλγόριθμους για τα αυτόνομα οχήματα
“Θα υπάρξουν λάθη από τα οχήματα, από τα συστήματα και 100 ή 500 ή 1000 άνθρωποι μπορεί να χάσουν τη ζωή τους σε τροχαία όπως αυτό που συνέβη στην Αριζόνα”, είπε ο Lentz για να προσθέσει θέτοντας το θέμα στην πραγματική του διάσταση: “Το μεγάλο ερώτημα για την Κυβέρνηση είναι το εξής: Πόσο ρίσκο είναι αποφασισμένη να πάρει; Αν μπορείτε να ‘σώσετε’ 34.000 ζωές, είστε διατεθειμένοι να έχετε 10 ή 100 ή 500 ή ακόμα και 1.000 νεκρούς; Και νομίζω ότι η απάντηση σε αυτό το ερώτημα σήμερα είναι πως δεν είναι διατεθειμένοι να πάρουν ένα τέτοιο ρίσκο. Και αυτό θα επιβραδύνει πραγματικά την υιοθέτηση της αυτόνομης οδήγησης”.