Τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να μην συμβάλουν θετικά στην κυκλοφορία

Ένα από τα δυνατά πλεονεκτήματα και επιχειρήματα υπέρ των αυτόνομων οχημάτων είναι η ενδεχόμενη μείωση της κίνησης στους δρόμους, καθώς θα μειωθούν τα ατυχήματα μία βασική αιτία που προκαλεί κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Οι ειδικοί ωστόσο θεωρούν ότι τα αποτελέσματα των αυτόνομων οχημάτων στην κίνηση θα είναι ελάχιστα ή και αρνητικά. Ο Lew Fulton ένας από τους υπεύθυνους στο UC Davis’ Institute of Transportation Studies (ITP), θεωρεί ότι οι κυκλοφοριακές συνθήκες δεν θα αλλάξουν λόγω των αυτόνομων οχημάτων παρά μόνο εαν μία τιμολογιακή πολιτική αποτρέπει τη χρήση οχημάτων με καθόλου επιβάτες, τα αποκαλούμενα «zombie cars».

Κάτι που πολλές εταιρίες προγραματίζουν άλλωστε ειδικά για παράδοση παραγγελιών και πακέτων, που όμως θα αυξήσει τη χρήση των οχημάτων με μηδενικούς επιβάτες και επομένως την κίνηση. H πολιτεία της Μασσαχουσέτης για αυτό τον λόγο έχει ήδη προτείνει την επιβολή φόρου τουλάχιστον 0.025 δολαρίων ανά μίλι για τα «zombie cars».

Άλλοι λόγοι οι οποίοι πιθανώς να αυξήσουν παρά να μειώσουν την κίνηση στους δρόμους είναι η τάση εταιριών όπως η Lucid Motors να παρουσίασουν χαρακτηριστικά άνεσης όπως τα ανακλινόμενα καθίσματα στα πολυτελή μοντέλα τους, με αποτέλεσμα αρκετοί καταναλωτές να επιλέξουν την μετακίνηση τους σε ώρες αιχμής ως προς τον προορισμό τους, το λεγόμενο «commuting».

Ο Matthew Turner οικονομολόγος στο Brown University θεωρεί ότι “το μόνο πράγμα που μειώνει τον χρόνο ταξιδίου ή μετακίνησης είναι η τιμολογιακή πολιτική». Κάτι με το οποίο συμφωνούν οι πολιτείες του Colorado και της California αφού αμφότερες έχουν εγκαταστήσει διόδια για λωρίδες κυκλοφορίας και οχήματα με έναν μόνο επιβάτη, ενώ η χρέωση αυξάνεται σε ώρες αιχμής.

Από ότι φαίνεται το μέλλον θα δείξει εαν το επιχείρημα για μείωση της κυκλοφοριακής συμοφόρησης λόγω της εξάπλωσης των αυτόνομων οχημάτων θα επαληθευτεί ή όχι, διότι προς το παρών οι απόψεις είναι διχασμένες.

Πηγή