Smart Cities

Yamaha YDX MORO: Ηλεκτρικό ποδήλατο από το μέλλον

Η Yamaha αποκάλυψε το YDX MORO, ένα ηλεκτρικό ποδήλατο βουνού, ή αλλιώς mountain bike, το οποίο έχει σχεδιασμό άνευ προηγούμενου.

Πάνω σ’ ένα ξεχωριστό πρότζεκτ φαίνεται ότι δούλεψε τον τελευταίο καιρό η Yamaha. Η ιαπωνική φίρμα φημίζεται για τις μοτοσικλέτες της, αλλά αυτή τη φορά επέλεξε να ασχοληθεί με κάτι άλλο πάνω στους δύο τροχούς. Έτσι, αποκάλυψε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο βουνού, ή αλλιώς mountain bike, το οποίο θα ονομάζεται YDX MORO.

Πολλά τεχνικά χαρακτηριστικά του δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά, παρά μόνο ότι η μπαταρία του θα είναι 500 Wh και θα προστατεύεται από ένα κουτί, που θα θυμίζει κλουβί, ώστε να μην προκληθεί ζημιά σε ενδεχόμενο πέσιμο ή σοβαρό ατύχημα, ενώ θα είναι πιο εύκολη και η αλλαγή της, σε σύγκριση με τα πλαίσια άλλων ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Μιας και αναφέραμε το πλαίσιο, ο σχεδιασμός του από τη Yamaha είναι πρωτοποριακός, καθώς δεν τον έχουμε δει ποτέ ξανά και πουθενά. Πρόκειται για διπλό πλαίσιο στον πάνω και στον κάτω σωλήνα, με τον πάνω να επιτρέπει στη σέλα να κατεβαίνει χαμηλότερα σε περίπτωση ξεκούρασης, αλλά και όταν το ποδήλατο πηγαίνει σε σκληρές και απαιτητικές επιφάνειες, όπου ο ποδηλάτης δε χρειάζεται να κάθεται στη σέλα, αφού στέκεται στα πετάλια.

Ο κάτω σωλήνας αγκαλιάζει και προστατεύει την μπαταρία, ενώ έχει και μία πιο απότομη γωνία, προκειμένου να μετακινείται πιο πίσω η μπαταρία και να είναι καλύτερο το κέντρο βάρους του ποδηλάτου. Μάλιστα, η Yamaha λέει ότι το διπλό πλαίσιο είναι μόνο η αρχή της λίστας με τα πρωτοποριακά στοιχεία, που έχει προσθέσει στο YDX MORO.

Από εκεί και πέρα, γνωρίζουμε και ότι το νέο ηλεκτρικό mountain ποδήλατο θα έχει την τελευταία έκδοση του mid-drive κινητήρα PW-X2, χρησιμοποιώντας τέσσερις αισθητήρες. Αυτοί ανιχνεύουν την ταχύτητα και τη ροπή του πεντάλ, την ταχύτητα του ποδηλάτου και τη γωνία κλίσης, ώστε να υπολογιστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια η απαιτούμενη υποβοήθηση στο πεντάλ.

Ωστόσο, δε θα είναι αυτόματο, όσον αφορά τις ταχύτητες, ενώ τα ελικοειδή γρανάζια του PW-X2 βοηθούν στη μείωση του ήχου του κινητήρα, ώστε να σε κάνει να ξεφεύγεις τελείως από την πόλη. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής τριών mode, των Eco, Standard και High, τη στιγμή που υπάρχει και το νέο EXPW mode, το οποίο προσθέτει υποβοήθηση στο ρυθμό του πεντάλ μέχρι 170 RPM.

Κάτι που μπορεί να φανεί χρήσιμο σε τεχνικές επιφάνειες ή στην αναρρίχηση σε λόφους, όπου ένας ποδηλάτης μπορεί να μειώσει την ταχύτητά του και να κάνει τα κόλπα του στον αέρα, ή ακόμα και στην εκκίνηση, κατά την οποία χρειάζεται γρήγορη περιστροφή των πεντάλ για να αναπτύσσει ταχύτητα το ποδήλατο.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η Yamaha δηλώνει πως μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινωθούν και τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του YDX MORO, καθώς και τα χαρακτηριστικά του Pro μοντέλου. Το από μοντέλο θα κοστίζει 4.499 δολάρια, με το Pro μοντέλο να ανεβάζει τη τιμή στα 5.499 δολάρια.

Πηγή

Νίκος Τσιώκος

Πρόσφατα άρθρα

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.