Μέχρι τα τέλη του 2018 αναμένεται να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του ηλεκτρικού και αυτόνομου SUV XPeng G3 στην Κίνα, με τιμή κοντά στα 40.000 δολάρια.
Σημαντικά κεφάλαια που αγγίζουν στο σύνολό τους τα 800 εκατομμύρια δολάρια έχει καταφέρει να συγκεντρώσει μέχρι σήμερα η κινεζική start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων, XPeng Motors.
Την περασμένη εβδομάδα, μάλιστα, στελέχη της νεοφυούς εταιρείας ανακοίνωσαν πως κατάφεραν να συγκεντρώσουν 350 εκατομμύρια δολάρια στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης, με εταιρείες-κολοσσοί όπως η Foxconn και η Alibaba να δείχνουν για ακόμα μια φορά εμπιστοσύνη στο πλάνο της XPeng.
Η XPeng Motors ιδρύθηκε στα μέσα του 2014 και στην πρόσφατη έκθεση Consumer Electronics Show (CES 2018) που έγινε στο Λας Βέγκας παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο που φέρει την ονομασία G3.
Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό SUV με εντυπωσιακή σχεδίαση που οι άνθρωποι της εταιρείας τοποθετούν απέναντι στο Tesla Model X.
Ξεχωρίζει για το τεράστιο παρμπρίζ που εκτείνεται μέχρι το σαλόνι των επιβατών, ενώ στο πάνω μέρος του δεσπόζει μια κάμερα 360 μοιρών για να καταγράφει, όπως αναφέρει ο κατασκευαστής, τις εμπειρίες από τις διαδρομές και τα ταξίδια.
To G3 είναι εφοδιασμένο επίσης με 10 κάμερες και 15 αισθητήρες που το καθιστούν, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η XPeng ως “το πιο ισχυρό αυτόνομο όχημα ανάμεσα σε όλα τα κινεζικά brands”.
Οι δοκιμές του XPeng G3 ξεκίνησαν το 2016 και το μοντέλο βρίσκεται πλέον στο τελευταίο στάδιο της εξέλιξής του. Παρότι δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, πληροφορίες θέλουν τον ηλεκτροκινητήρα του G3 να αποδίδει περίπου 190 hp, ενώ η αυτονομία του οχήματος θα προσεγγίζει τα 300 km. Διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση, ενώ χρειάζεται 5,6 δευτερόλεπτα για την διαδικασία του 0-100km/h.
Το πλάνο της εταιρείας είναι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του XPeng G3 στην αγορά της Κίνας, με τιμή που θα κυμαίνεται στα 40.000 δολάρια, σχεδόν στο 1/3 δηλαδή της τιμής πώλησης του Tesla Model X στην εγχώρια χώρα.
Σε μια προσπάθεια, μάλιστα, μείωσης του κόστους η XPeng ανέθεσε την παραγωγή του G3 σε εξωτερικό συνεργάτη, την Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, Haima.