Close

Η Volvo εφηύρε ζώνες ασφαλείας με τεχνητή νοημοσύνη

Η φήμη της Volvo βασίζεται στην ασφάλεια και η εταιρεία αποτελεί την πηγή πολλών καινοτομιών στον τομέα της ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων που διαθέτουν όλα τα αυτοκίνητα σήμερα, η οποία εισήχθη από τη Volvo το 1959 ως βελτίωση του ιμάντα ασφαλείας για την οριζόντια ζώνη.

Αυτή η εστίαση είναι πιο δύσκολη σε έναν κόσμο όπου η ασφάλεια επιβάλλεται από αυστηρούς κανονισμούς, αλλά με κάποιο τρόπο, η Volvo καταφέρνει να παραμένει ένα βήμα μπροστά.

Τώρα, επιδιώκει να βασιστεί σε αυτή την κληρονομιά με ένα νέο, έξυπνο σχέδιο ζώνης ασφαλείας που θα κάνει το ντεμπούτο του στο ηλεκτρικό crossover EX60 της επόμενης χρονιάς.

Ονομάζεται «πολυπροσαρμοζόμενη ζώνη ασφαλείας» και το σημαντικό της είναι ότι μπορεί να προσαρμοστεί στο μέγεθος του σώματος του επιβάτη. Ενώ οι ζώνες ασφαλείας στα σύγχρονα αυτοκίνητα ήδη σφίγγονται γύρω σας για να σας μετρήσουν καθώς ξεκινάτε, η Volvo το ανεβάζει στο επόμενο επίπεδο χρησιμοποιώντας επίσης αισθητήρες στην καμπίνα για να δώσει στο αυτοκίνητο μια πιο λεπτομερή εικόνα των ιδιαιτεροτήτων κάθε επιβάτη.

Η Volvo εξηγεί ότι «ένας μεγαλόσωμος επιβάτης σε μια σοβαρή σύγκρουση θα λάβει υψηλότερη ρύθμιση φορτίου ζώνης για να μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμού στο κεφάλι. Ενώ ένας μικρότερου μεγέθους επιβάτης σε μια πιο ήπια σύγκρουση θα λάβει χαμηλότερη ρύθμιση φορτίου ζώνης για να μειώσει τον κίνδυνο καταγμάτων πλευρών».

Με την ικανότητά της να μεταβάλλει το φορτίο ανάλογα με το μέγεθος του επιβάτη και τη σοβαρότητα της σύγκρουσης, η Volvo δηλώνει βέβαιη ότι αυτή η νέα ζώνη ασφαλείας φέρνει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τα λιγότερο ενεργά σχέδια.

Μπορείτε να σκεφτείτε αυτό το σύστημα ως μια πολύ πιο προηγμένη έκδοση του απλού προεντατήρα, τον οποίο μπορείτε να βρείτε στα περισσότερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν τις τελευταίες δύο, σχεδόν τρεις δεκαετίες. Ο ρόλος του προεντατήρα είναι να σφίγγει τη ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης για να κρατάει τον επιβάτη σταθερά στο κάθισμα, και τα πιο πρόσφατα σχέδια φέρνουν κάποια μεταβλητότητα στη δύναμη με την οποία σφίγγει, αλλά δεν μπορούν να προσαρμοστούν με τον τρόπο που μπορεί να το κάνει η νέα προσαρμοζόμενη ζώνη ασφαλείας της Volvo.

Το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί επίσης τεχνητή νοημοσύνη για να καθορίσει τον καλύτερο τρόπο αξιοποίησης των συστημάτων ασφαλείας του, συμπεριλαμβανομένων των αερόσακων, των αισθητήρων και των καμερών, σε συνδυασμό με τη νέα προσαρμοζόμενη ζώνη ασφαλείας για τη μεγιστοποίηση του επιπέδου προστασίας των επιβατών. Ο κατασκευαστής αναφέρει ότι θα είναι σε θέση να βελτιώσει την ασφάλεια των οχημάτων του με την πάροδο του χρόνου μέσω ασύρματων ενημερώσεων που θα εφαρμόζουν αλλαγές με βάση δεδομένα που συλλέγονται από πραγματικές καταστάσεις.

Με την Τεχνητή Νοημοσύνη να αναλύει μεταβλητές όπως η θέση του καθίσματος, οι ακριβείς λεπτομέρειες της σύγκρουσης και το μέγεθος και το βάρος του επιβάτη, μπορεί να μεγιστοποιήσει τη χρήση όλων των διαθέσιμων συστημάτων ασφαλείας και ακόμη και να προβλέψει ένα ατύχημα πριν συμβεί, δίνοντας στο αυτοκίνητο πολύτιμο χρόνο για να προετοιμαστεί και να βελτιώσει την προσέγγισή του.

Η Volvo εισάγει αυτή τη λειτουργία σε μια εποχή που τα οχήματα εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από το λογισμικό τους. Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι ο σουηδικός κατασκευαστής ασπάζεται την επανάσταση των οχημάτων που καθορίζονται από το λογισμικό (SDV), η οποία εκτυλίσσεται παράλληλα με τη μετάβαση από την καύση στην ηλεκτρική ενέργεια. Η Κίνα είναι το μέρος όπου συμβαίνουν οι περισσότερες καινοτομίες στα SDV και, μέσω της σύνδεσής της με την Geely, η Volvo μπορεί να αξιοποιήσει αυτό το χαρακτηριστικό προς όφελός της.

Οχήματα από άλλες μάρκες Geely πιθανότατα θα αποκτήσουν τελικά αυτόν τον βελτιωμένο σχεδιασμό ζώνης ασφαλείας και οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα αρχίσουν επίσης να αναπτύσσουν τις δικές τους εκδόσεις και να τις λανσάρουν μέσα στα επόμενα χρόνια. Τα αυτοκίνητα της Volvo θα το αποκτήσουν πρώτα και, παρόλο που η Volvo δεν το έχει ανακοινώσει επίσημα, όλα τα μελλοντικά της αυτοκίνητα πιθανότατα θα το διαθέτουν ως στάνταρ.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top