Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε προσωρινό κλείσιμο δύο μονάδων παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία, επικαλούμενη πτώση της ζήτησης.
Την ίδια στιγμή, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες – με πρώτη τη BYD – καταγράφουν εντυπωσιακή άνοδο στις πωλήσεις τους στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλάζοντας τις ισορροπίες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Από τις 6 Οκτωβρίου, η VW έχει διακόψει την παραγωγή στο εργοστάσιο Transparent της Δρέσδης και στο σημαντικότερο κέντρο παραγωγής EV στο Τσβικάου. Εκεί κατασκευάζονται οχήματα βασισμένα στην πλατφόρμα MEB, όπως το VW ID.3 και το Audi Q4 e-tron. Η εταιρεία αποδίδει την απόφαση στην «επιβράδυνση της ζήτησης» για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Στο εργοστάσιο του Έμντεν, όπου παράγονται τα ID.4 και ID.7, έχουν ήδη μειωθεί οι ώρες εργασίας και εξετάζονται περαιτέρω διακοπές. Για την εγκατάσταση στο Όσναμπρουκ, έχει αποφασιστεί μία ημέρα παύσης την εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2025.
Παρά την υποχώρηση στα EVs, η παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένει ισχυρή. Στο κεντρικό εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ, προγραμματίζονται επιπλέον βάρδιες κάθε Σαββατοκύριακο έως τα Χριστούγεννα, με σκοπό την κάλυψη της ζήτησης για τα Golf, Tiguan και Tayron.
Το κλείσιμο των μονάδων έρχεται ενώ Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η MG ενισχύουν την παρουσία τους στην Ευρώπη. Η BYD είδε τις πωλήσεις της στην ευρωπαϊκή αγορά να αυξάνονται σχεδόν 250% μέσα στο 2025, προσφέροντας πιο οικονομικά μοντέλα με προηγμένο εξοπλισμό.
Χαρακτηριστικά όπως οι μεγάλες περιστρεφόμενες οθόνες, οι πανοραμικές οροφές και οι γενναιόδωρες εγγυήσεις, συνδυασμένα με χαμηλότερες τιμές, προσφέρουν μια ελκυστική πρόταση που δύσκολα ανταγωνίζονται οι παραδοσιακοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές.
Παράλληλα, η Tesla και ο όμιλος Hyundai/Kia προσελκύουν το τεχνολογικά εξοικειωμένο κοινό με λύσεις υψηλής απόδοσης, όπως συστήματα φόρτισης 800V, αποτελεσματικότερο λογισμικό και αναβαθμισμένο σχεδιασμό.
Η πρώτη γενιά ηλεκτρικών της VW έχει δεχθεί κριτική για ξεπερασμένη τεχνολογία. Η πλατφόρμα MEB θεωρείται πλέον αργή στη φόρτιση, ενώ η θυγατρική ανάπτυξης λογισμικού CARIAD έχει πληγεί από καθυστερήσεις και προβλήματα αξιοπιστίας. Επιπλέον, η δομή του ομίλου δυσκολεύει την ταχεία προσαρμογή στις εξελίξεις της αγοράς.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Όλιβερ Μπλουμ, χαρακτήρισε το 2025 ως έτος «καθοριστικής στροφής» και προχωρά σε αναδιάρθρωση με άξονες:
Ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας SSP για πιο αποδοτικά και ανταγωνιστικά μοντέλα
Λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους (~25.000€)
Κατασκευή δικών της μπαταριών μέσω της θυγατρικής PowerCo, με στόχο τη μείωση εξάρτησης από προμηθευτές και του κόστους παραγωγής
Για πολλούς αναλυτές, οι διακοπές παραγωγής είναι ένδειξη ότι η VW δεν μπορεί πλέον να βασίζεται σε σταδιακές αλλαγές. Το ανταγωνιστικό τοπίο απαιτεί βαθιές μεταρρυθμίσεις στην εσωτερική δομή, στη στρατηγική προϊόντων και στην εταιρική κουλτούρα. Χωρίς άμεσες κινήσεις, η πρωτοκαθεδρία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην εποχή της ηλεκτροκίνησης τίθεται υπό σοβαρή αμφισβήτηση.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.