Κατά τη διάρκεια της 2ης Uber Elevate Summit, έξι εταιρείες ηγέτες στο χώρο της αρχιτεκτονικής και της μηχανολογικής παρουσίασαν τα πρώτα σχέδια των uberAIR Skyports.
Αυτά τα πιλοτικά σχέδια καταδεικνύουν τα πρώτα βήματα των ηγετών της βιομηχανίας στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τις κατάλληλες υποδομές για εργασίες μεγάλου μεγέθους των δικτύων uberAIR εντός και γύρω από τις πόλεις.
Ανάμεσα σε δεκάδες συμμετοχές, έξι πιλοτικά σχέδια επιλέχθηκαν, γεγονός που αποδεικνύει τον υψηλό βαθμό ρεαλισμού και τεχνικής σκοπιμότητας: οι Gannett Fleming, BOKA Powell, Humphreys & Partners Architects, Pickard Chilton που συνεργάζεται με την Arup, Corgan και The Beck Group.
Τα Skyports σχεδιάστηκαν ώστε να υποστηρίξουν τις διαδικασίες προσγείωσης και απογείωσης του uberAIR σε ένα γεμάτο κόσμο σημείο, όπως ένα στάδιο ή ένα χώρο συναυλίας. Τα πιλοτικά σχέδια πρέπει να είναι ικανά να ικανοποιήσουν τις ανάγκες μετακίνησης περισσότερων από 4.000 επιβατών την ώρα, καλύπτοντας 30 στρέμματα (3 εκτάρια) και πληρώντας τις προδιαγραφές θορύβου και περιβάλλοντος, ώστε να διασφαλίζουν σε ποσοστό 100% ότι τα ηλεκτρικά VTOLS είναι ικανά να επαναφορτιστούν ανάμεσα στις μετακινήσεις με ελάχιστη επίδραση στις κοντινές κοινότητες.
Gannett Fleming – “The PAW”
Εμπνευσμένο από τη φύση, το σχέδιο της Gannet Fleming περιλαμβάνει πλατφόρμες προσγείωσης στο σχήμα πατούσας. Ο «κόμβος» υποστηρίζει 52 eVTOLS οχήματα ανά ώρα, ανά κόμβο, σε ένα κλιμακωτό πλαίσιο που θα μπορεί να διευκολύνει πάνω από 600 αφίξεις και αναχωρήσεις και 4.000 άτομα ανά ώρα μέχρι το 2028. Το σχέδιο χρησιμοποιεί ρομπότ για να περιστρέφουν τα eVTOL αεροσκάφη κατά 180 μοίρες στα σημεία που παρκάρουν, ώστε να είναι έτοιμα για άμεση απογείωση. Με γνώμονα τη βιωσιμότητα, το Skyport περιλαμβάνει φωτοβολταϊκούς υποδοχείς και διαφανές σκυρόδεμα για να επιτρέψει την ηλιακή επαναφόρτιση, ενώ παράλληλα «φέρει» ηχητικά τοιχώματα με ακουστικά διαφράγματα, που θα επιτρέπουν στον άνεμο να περάσει ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις του θορύβου.
Pickard Chilton και Arup – Sky Tower
Το σχέδιο των Pickard Chilton και Arup καθοδηγείται από τη λειτουργία, δημιουργώντας ένα σύστημα που θα μπορούσε να υποστηρίξει, να αυξήσει και ίσως να «απογειώσει» το εμπορικό σήμα Uber. Ένα «κόμβο» που επιτρέπει 180 προσγειώσεις και απογειώσεις ανά ώρα, φιλοξενώντας 1800 επιβάτες σε ώρα αιχμής, ανά ώρα, ανά «κόμβο». Οι «κόμβοι» μπορούν να συνδυαστούν τόσο κατακόρυφα όσο και οριζόντια ώστε να επιτρέψουν στο Skyport να προσαρμοστεί στο τοπίο της πόλης.
Corgan – CONNECT
Το «CONNECT» της Corgan αποτελεί ένα φουτουριστικό και με μελλοντική οπτική σχέδιο Mega Skyport που σχεδιάστηκε ώστε να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι δρόμοι και οι αυτοκινητόδρομοι έχουν χωριστεί στις σύγχρονες πόλεις. Το σχέδιο του Skyport μπορεί να φιλοξενήσει 1000 προσγειώσεις ανά ώρα. Το σχέδιο της Corgan λαμβάνει υπόψη τα καθιερωμένα δίκτυα αυτοκινητοδρόμων, αλλά επιδιώκει να επανατοποθετήσει τις υπάρχουσες και οικείες υποδομές και να δημιουργήσει νέες αρτηρίες μεταφορών που μπορούν να φιλοξενήσουν με μια υψηλότερη δυναμική από ότι απαιτείται στο μαζικό σχεδιασμό. Με τη γεφύρωση των διαχωριστικών που έχουν αφήσει οι αυτοκινητόδρομοι στον αστικό ιστό, η CONNECT επιδιώκει να επανασυνδέσει τις κοινότητες και να προσφέρει μια εμπορική και κοινωνική ευκαιρία για τις γειτονιές, παρέχοντας παράλληλα βελτιωμένη πρόσβαση στις αστικές αεροπορικές μεταφορές.
Humphreys & Partners – Uber Hover
Το σχέδιο Skyport της Humphreys & Partners διαμορφώνεται με μια πρωτότυπη «κυψέλη». Παρόμοια με τα σχέδια πτήσης των μελισσών, προς και από μια κυψέλη, τα αεροσκάφη αναπαράγουν την ίδια λειτουργία, μέσω πολλαπλών θυρών εισόδου και λειτουργίας. Το σχέδιο φιλοξενεί 900 επιβάτες ανά επίπεδο, ανά ώρα και χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά για να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα που αυτό-ενεργοποιείται και «επιστρέφει» στην γύρω περιοχή.
The Beck Group – The Hive
To Skyport του The Beck Group αντλεί έμπνευση από τους κόμβους μεταφοράς του παρελθόντος και την ομορφιά της εξαγωνικής μορφής που βρίσκεται στις κυψέλες που δημιουργούν οι μέλισσες. Τα eVTOLS, που μοιάζουν πολύ με τις μέλισσες, θα πετάξουν μακριά από την κυψέλη και θα επιστρέψουν σε έναν ατέρμονα κύκλο δραστηριότητας. Το σχήμα είναι ευέλικτο και κλιμακωτό ώστε να φιλοξενήσει 150 απογειώσεις και προσγειώσεις ανά ώρα και μπορεί να κλιμακωθεί πραγματοποιώντας έως και 1.000 ταξίδια ανά ώρα.
BOKA Powell – Skyport Prototype
Το Skyport της BOKA Powell εμπνέεται από τη δυναμική της πτήσης και μπορεί να φιλοξενήσει 1.000 απογειώσεις και προσγειώσεις. Η δομή είναι ευέλικτη και επιτρέπει την αναστροφή της λειτουργίας ώστε να προσαρμοστεί σε πιθανή αλλαγή του ανέμου, ενώ μπορεί να υποστηρίξει μια μέση απογείωση σε λιγότερο από 3 λεπτά.