Τη νέα δοκιμαστική πλατφόρμα για τα αυτόνομα οχήματα 3.0 (όπως την αποκαλεί) θα επιδείξει η Toyota Research Institute στη CES 2018.
H “Platform 3.0” όπως αποκαλείται χρησιμοποιεί ένα Lexus LS 600hL σαν βάση και είναι πιο προσιτό στον καταναλωτή καθώς ενσωματώνει καλύτερα αυτόνομους αισθητήρες και hardware.
Η τρίτη γενιά της πλατφόρμας επικεντρώνεται επίσης στη βελτιωμένη τεχνολογία αντίληψης, συμπεριλαμβανομένων των LIDAR της Luminar, ενσωματώνοντας οπτικό πεδίο 360 μοιρών. Η νέα πλατφόρμα επίσης περιλαμβάνει LIDAR μικρότερης εμβέλειας για περιοχές μικρότερες των 200 μέτρων, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι κάτω από το όχημα και στις τέσσερις πλευρές, και αποσκοπούν στον εντοπισμό μικρών αντικειμένων (όπως συντρίμμια στον δρόμο) ή μικρών γεγονότων, όπως παιδιά που περνούν τριγύρω από το όχημα.
Άλλα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν ένα πάνελ στην οροφή, το οποίο είναι ανθεκτικό στις καιρικές συνθήκες και στη θερμοκρασία και το οποίο καταφέρνει να καλύπτει την περιοχή με τους LIDAR.
Πλέον, τα στοιχεία που συνθέτουν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης δεν βρίσκονται στο πορτ-μπαγκάζ και έχουν μπει σε ένα κουτί, έτσι ώστε να υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για τον οδηγό.
Η Toyota Research Institure έχει σχεδιάσει δύο εκδόσεις της δοκιμαστικής πλατφόρμας με ένα εκ των οχημάτων να έρχεται με διπλό «πιλοτήριο», το οποίο είναι σχεδιασμένος για τη δοκιμή του «Guardian», της προηγμένης τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού (Επιπέδου 3) την οποία αναπτύσσει. Η άλλη χρησιμοποιεί μονό πιλοτήριο και θα χρησιμοποιηθεί για τη δοκιμή του συστήματος αυτόνομης οδήγησης «Chauffeur», στο οποίο εργάζεται η Toyota.
Το όχημα αυτό θα μπει στην παραγωγή την άνοιξη αλλά σε μικρό όγκο, προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη ευελιξία στην αναβάθμιση της πλατφόρμας.