Το MIT μαθαίνει στα αυτόνομα οχήματα να πλοηγούνται σε αχαρτογράφητους δρόμους

Τεχνολογία που μπορεί να αναγνωρίζει δρόμους που δεν είναι χαρτογραφημένοι αναπτύσσει το ΜΙΤ, σε μια προσπάθεια να δώσει στα αυτόνομα οχήματα τη δυνατότητα να πλοηγούνται και σε μη χαρτογραφημένες περιοχές.

Σε γενικότερο πλαίσιο, το μεγαλύτερο ποσοστό των δρόμων είναι χαρτογραφημένο και τα περισσότερα αυτοκίνητα βασίζονται σε λεπτομερείς ψηφιακούς χάρτες για να προσανατολιστούν. Όμως, υπάρχουν και δρόμοι που δεν έχουν χαρτογραφηθεί με λεπτομέρειες. Τέτοιους δρόμους μπορεί να συναντήσει κάποιος σε επαρχίες ή σε βουνά όπου δεν υπάρχουν όλα τα μονοπάτια.

Αυτό το πρόβλημα προσπαθεί να επιλύσει το Εργαστήριο Πληροφορικής και Τεχνητής Νοημοσύνης του MIT με το σύστημα MapLite, το οποίο σύμφωνα με το MIT θα επιτρέψει στα αυτόνομα οχήματα να πλοηγούνται στους δρόμους χωρίς να χρειάζονται ψηφιακούς χάρτες.

Το MIT αναφέρει ότι το σύστημα MapLite βασίζεται πρωτίστως σε αισθητήρες για την πλοήγησή του και χρησιμοποιεί δεδομένα από το GPS μόνο για μια πρόχειρη εκτίμηση της τοποθεσίας του οχήματος.

Κατά την εκκίνηση, το σύστημα θέτει έναν τελικό προορισμό και έναν «τοπικό στόχο πλοήγησης» που βρίσκεται εντός της εμβέλειας των αισθητήρων του αυτοκινήτου (το MIT ανέφερε ότι σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, το πρωτότυπο του σάρωσε μέχρι και 100 πόδια (περίπου 30 μέτρα) μπροστά). Όταν το αυτοκίνητο φτάσει σε αυτό το σημείο, το σύστημα θέτει νέον στόχο και η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι το αυτοκίνητο να φτάσει στον τελικό του προορισμό.

Σε δοκιμές σε πολλαπλούς μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, αυτόνομο όχημα εξοπλισμένο με το MapLite κατάφερε να πλοηγηθεί με ασφάλεια. Το δοκιμαστικό όχημα ήταν ένα Toyota Prius V, στο οποίο είχαν ενσωματωθεί αισθητήρες lidar και IMU. Για τις δοκιμές το MIT συνεργάστηκε με το Ίδρυμα Ερευνών της Toyota (Toyota Research Institute – TRI).

Όλα ακούγονται ιδανικά, αλλά το MIT παραδέχεται ότι προς το παρόν το MapLite δυσκολεύεται σε δρόμους στα βουνά καθώς δεν μπορεί να υπολογίσει τις αλλαγές στο υψόμετρο.

Βέβαια, η ομάδα θα συνεχίσει να εργάζεται στο σύστημα με απώτατο σκοπό να καταστεί συμβατό για περισσότερους δρόμους. Να σημειωθεί ότι προς το παρόν ούτε το ΜΙΤ, ούτε η MapLite αναφέρονται σε σχέδια παραγωγής και εμπορευματοποίησης του προϊόντος.

Πηγή