Η Tesla επιμένει ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το Autopilot έχουν εννέα φορές μικρότερη πιθανότητα να εμπλακούν σε τροχαίο σε σχέση με τους οδηγούς που δεν χρησιμοποιούν συστήματα υποβοήθησης.
Ωστόσο, τα πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν πως η απόδοση του συστήματος επιδεινώνεται για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο.
Σύμφωνα με τη νέα τριμηνιαία έκθεση ασφάλειας της Tesla, που καλύπτει το τρίτο τρίμηνο του 2025, τα οχήματα με ενεργοποιημένο Autopilot κατέγραψαν ένα ατύχημα κάθε 6,36 εκατομμύρια μίλια οδήγησης. Αν και η εταιρεία υπογραμμίζει πως αυτός ο αριθμός είναι εννέα φορές καλύτερος από τον εθνικό μέσο όρο των ΗΠΑ (περίπου 702.000 μίλια ανά ατύχημα, σύμφωνα με την NHTSA και την FHWA), το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά χαμηλότερο από τις κορυφαίες επιδόσεις του συστήματος στο παρελθόν.
Για παράδειγμα, στις αρχές του 2025, ο αυτόματος πιλότος είχε καταγράψει 7,44 εκατομμύρια μίλια ανά ατύχημα, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2024 η επίδοση είχε φτάσει τα 7,63 εκατομμύρια μίλια – τη καλύτερη μέχρι σήμερα. Από τότε, η καμπύλη φαίνεται να κινείται σταθερά πτωτικά.
Παρά τους εντυπωσιακούς τίτλους, η Tesla συνεχίζει να μην δημοσιεύει πλήρη δεδομένα ασφαλείας για το Autopilot ή το Full Self-Driving (FSD). Οι εκθέσεις της περιλαμβάνουν μόνο μία βασική σύγκριση – τον αριθμό των μιλίων ανά ατύχημα – χωρίς πληροφορίες για κρίσιμες μεταβλητές όπως:
πόσες φορές το σύστημα απενεργοποιείται,
πόσο συχνά χρειάζεται ο οδηγός να αναλάβει τον έλεγχο,
ή σε τι είδους δρόμους (αστικούς ή αυτοκινητοδρόμους) γίνονται οι μετρήσεις.
Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική εικόνα της ασφάλειας του Autopilot παραμένει σε μεγάλο βαθμό ασαφής.
Το Autopilot έχει σχεδιαστεί για να υποβοηθά τον οδηγό, όχι να τον αντικαθιστά. Βασίζεται σε δύο κύριες λειτουργίες: το Traffic-Aware Cruise Control, που ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα ανάλογα με τα οχήματα γύρω, και το Autosteer, που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα. Το σύστημα μειώνει την κόπωση, ειδικά στα μεγάλα ταξίδια, όμως δεν είναι πλήρως αυτόνομο – ούτε και το FSD, παρά το όνομά του.
Η Tesla συνιστά τη χρήση του Autopilot μόνο σε αυτοκινητόδρομους, όπου τα περιβάλλοντα είναι πιο προβλέψιμα. Αυτό εξηγεί γιατί τα στατιστικά της εταιρείας μπορεί να φαίνονται εντυπωσιακά: τα εθνικά δεδομένα αφορούν και αστικές περιοχές, όπου τα ατυχήματα είναι πολύ πιο πιθανά.
Καθώς η Tesla λανσάρει νέες, πιο προσιτές εκδόσεις των Model 3 και Model Y, οι οποίες δεν διαθέτουν το Autopilot ως στάνταρ, η επόμενη σειρά εκθέσεων ασφαλείας θα είναι αποκαλυπτική. Οι οδηγοί αυτών των μοντέλων θα πρέπει να πληρώσουν 8.000 δολάρια για να προσθέσουν το πλήρες πακέτο Full Self-Driving, κάτι που πιθανότατα πολλοί δεν θα κάνουν.
Η μεγάλη πρόκληση για την Tesla παραμένει η υλοποίηση των πλήρως αυτόνομων οχημάτων τύπου robotaxi – ενός εγχειρήματος που έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά, με τον Elon Musk να υπόσχεται επέκταση σε περισσότερες πόλεις μέσα στο 2025.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.