H Tesla έχει το υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων στο δρόμο από κάθε άλλη μάρκα αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η μελέτη, που διεξήχθη από την ιστοσελίδα iSeeCars, ανέλυσε δεδομένα από το Σύστημα Αναφοράς Ανάλυσης Θανατηφόρων Πόρων που διατηρεί η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ.
Εστιάζοντας σε ατυχήματα που αφορούσαν αυτοκίνητα μοντέλου 2018 έως 2022 που είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο τουλάχιστον ενός επιβάτη, η ανάλυση διαπίστωσε ότι η Tesla είχε ποσοστό θανατηφόρου ατυχήματος περίπου 5,6 ανά δισεκατομμύριο μίλια.
Αυτό δεν είναι απίθανο ποσοστό καθώς οι Αμερικανοί οδηγούν συνολικά περίπου 3 τρισεκατομμύρια μίλια ετησίως. Ο ρυθμός της Tesla είναι επίσης διπλάσιος από τον συνολικό μέσο όρο των 2,8 θανατηφόρων ατυχημάτων ανά δισεκατομμύριο.
Ακολουθεί η Kia με ρυθμό 5,5, και πιο μακριά οι Buick, Dodge και Hyundai, που συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα δεν αποτελούν κατηγορητήριο για τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων καθαυτή αλλά για τη συμπεριφορά του οδηγού.
«Τα νέα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή από ποτέ», δήλωσε ο εκτελεστικός αναλυτής της iSeeCars, Karl Brauer, σε μια δήλωση , επικαλούμενος πιο προηγμένο σχεδιασμό πλαισίου και εφαρμογή αερόσακου. «Αλλά αυτά τα χαρακτηριστικά ασφαλείας αντιμετωπίζονται από την αποσπασματική οδήγηση και τα υψηλότερα ποσοστά ταχύτητας, οδηγώντας σε αυξανόμενα ποσοστά ατυχημάτων και θανάτων τα τελευταία χρόνια».
Σύμφωνα με το Insurance Institute for Highway Safety, υπήρξαν υψηλότερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων και θανάτων τα τελευταία πέντε χρόνια σε σχέση με τα προηγούμενα δώδεκα.
«Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα έλαβαν εξαιρετικές αξιολογήσεις ασφαλείας, έχοντας καλές επιδόσεις σε δοκιμές πρόσκρουσης στο IIHS και στο NHTSA, επομένως δεν είναι θέμα σχεδιασμού του οχήματος», πρόσθεσε ο Brauer.
Εάν η αιτία είναι η αποσπασματική οδήγηση ή η με άλλον τρόπο εφησυχασμός, δικαιολογείται κάπως το γεγονός ότι η Tesla ηγείται της λίστας, με το Model Y ειδικότερα να έχει το έκτο υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων για κάθε μεμονωμένο μοντέλο αυτοκινήτου.
Η Tesla και ειδικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της, Έλον Μασκ, προωθούν πολλές φορές παραπλανητικά τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού ως πιο αυτόνομα και ικανά από ό,τι στην πραγματικότητα . Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη λειτουργία Full Self-Driving, η οποία πρακτικά δεν σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι πλήρως ικανό να οδηγεί μόνο του. Στην πραγματικότητα, ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να πάρει τον έλεγχο οποιαδήποτε στιγμή. Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζει και, φυσικά, δεν πρέπει να ασχολείται με το σύστημα infotainment ή με κάποια άλλη δραστηριότητα όσο είναι στο δρόμο.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.