Δεν υπάρχει άλλη εταιρεία στην πρόσφατη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας που να έχει καταγράψει τόσο ταχεία ανάπτυξη όσο η Tesla.
Κατάφερε να ηγηθεί της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζοντας ελκυστικά και ανταγωνιστικά αυτοκίνητα όπου και όποτε έπρεπε. Είναι αδιαμφισβήτητα ένα σημείο αναφοράς για όποιον αναφέρεται στην αυτοκίνηση.
Ωστόσο, τώρα πρέπει να αντιμετωπίσει πέντε σημαντικές προκλήσεις.
1.Τοπική προσαρμογή
Οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ των χωρών οδηγούν σε μεγαλύτερη τοπική προσαρμογή του κλάδου. Αυτό σημαίνει ότι λόγω της αυξημένης νομοθεσίας που στοχεύει στην προστασία της τοπικής βιομηχανίας, η εισαγωγή αυτοκινήτων γίνεται πιο δύσκολη. Η συνέπεια είναι μια αυξανόμενη τάση προς την τοπική προσαρμογή, στην οποία οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αυξάνουν την τοπική παραγωγή τους, επεκτείνουν τις ομάδες τοπικών προμηθευτών και μειώνουν την εξάρτηση από ξένα εξαρτήματα.
Αυτή τη στιγμή, η Tesla έχει τέσσερις εγκαταστάσεις: δύο στις Ηνωμένες Πολιτείες, μία στην Κίνα και μία στη Γερμανία. Θα πρέπει στη συνέχεια να εδραιωθεί σε πολλές από τις αναδυόμενες αγορές και όχι μόνο στο Μεξικό.
2. Κίνα
Η κύρια πρόκληση είναι η ισχυρή εξάρτηση από την Κίνα. Το ένα τρίτο του παγκόσμιου όγκου της Tesla το πρώτο εξάμηνο του 2023 παραδόθηκε στην Κίνα. Μαζί με τη Volkswagen, τη BMW και τη Mercedes-Benz, η Tesla είναι η δυτική εταιρεία που εκτίθεται περισσότερο στην κινεζική ζήτηση.
Αυτή η μεγάλη εξάρτηση από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο μπορεί αποτελέσει μεγάλο πρόβλημα σε περίπτωση εμπορικής ή πολιτικής σύγκρουσης της Κίνας με τις ΗΠΑ ή την Ευρώπη. Αυτό το πρόβλημα θα ενισχυθεί εάν οι πελάτες της Tesla προτιμήσουν όχημα τοπικής παραγωγής αντί για κάποιο εισαγωγής.
Η άλλη απειλή είναι η ταχεία ανάπτυξη των κινεζικών εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων με τα ηλεκτρικά τους μοντέλα. Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ουσιαστικό μέρος της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας τα επόμενα χρόνια και ένας τρόπος επέκτασης της βιομηχανίας της στο εξωτερικό. Υπάρχουν περισσότερες από 170 τοπικές μάρκες, πολλές από τις οποίες απευθύνονται σε τμήματα παρόμοια με την Tesla.
3. Το lineup
H Τesla χρειάζεται μια ενημερωμένη και ευρύτερη γκάμα οχημάτων. ο Model S είναι ήδη 12 ετών, ακολουθούμενο από το Model X. Συνολικά, ο μέσος όρος ηλικίας της σειράς της Tesla είναι 8,1 χρόνια και το εύρος είναι αρκετά στενό. Η πρόκληση είναι να διατηρηθεί η ελκυστικότητα και η κερδοφορία σε άλλα τμήματα, όπως τα φορτηγά και τα μικρά αυτοκίνητα.
4. Ένας νέος δεινόσαυρος;
Με την ταχεία αύξηση του όγκου των πωλήσεων (αναμένεται να παραδώσει 1,9-2,1 εκατομμύρια οχήματα φέτος), η Tesla πρέπει να αποφύγει να γίνει σαν άλλες εταιρείες του κλάδου. Δηλαδή να αποφύγει την εσωτερική γραφειοκρατία όσον αφορά τις καθημερινές λειτουργίες και τη λήψη αποφάσεων.
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά που συμβάλλει στην επιτυχία της εταιρείας είναι η ευελιξία. Όταν μια start-up ωριμάζει για να γίνει μια εταιρεία primetime, συνήθως υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι που εμπλέκονται στις διάφορες διαδικασίες σε όλα τα επίπεδα. Αυτό έχει άμεσες συνέπειες στο χρόνο και το κόστος.
5. Αναδυόμενες Αγορές
Η αυτοκινητοβιομηχανία συνήθως επικεντρώνεται σε αυτό που κάνουν η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη και μετά βίας περιλαμβάνει τον υπόλοιπο κόσμο, παρόλο που αντιπροσωπεύει περίπου το 22 τοις εκατό των παγκόσμιων πωλήσεων ελαφρών οχημάτων.
Μιλάμε για πάνω από 17 εκατομμύρια μονάδες που κατά κάποιο τρόπο αποκλείονται από την Tesla αυτή τη στιγμή. Εάν το brand θέλει πραγματικά να γίνει παγκόσμιo, πρέπει να φτάσει εκεί με ειδικά προϊόντα που προσαρμόζονται στο εισόδημα του πληθυσμού σε αυτές τις περιοχές.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.