Στην έρημο της Νεβάδα, μόλις λίγα βήματα μακριά από το αρχικό Gigafactory της Tesla, η εταιρεία ολοκληρώνει τις τελευταίες εργασίες σε μια νέα μονάδα που μπορεί να αλλάξει ριζικά το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της πράσινης ενέργειας στη Βόρεια Αμερική.
Το πρώτο εργοστάσιο της Tesla στη Βόρεια Αμερική αποκλειστικά αφιερωμένο στην παραγωγή μπαταριών λιθίου-σιδήρου φωσφορικού (LFP) σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή στη στρατηγική του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επιπτώσεις αυτής της αλλαγής είναι μεγάλες, προμηνύοντας πιο ανθεκτικά ενεργειακά δίκτυα και, κυρίως για τους καταναλωτές, πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Nearing completion of our first LFP cell manufacturing factory in North America pic.twitter.com/OLNRWajz4l
— Tesla (@Tesla) June 28, 2025
Μέχρι τώρα, η κυρίαρχη τεχνολογία μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ βασιζόταν στο νικέλιο, με τύπους όπως το νικέλιο-κοβάλτιο-αλουμίνιο (NCA) και το νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο (NCM). Αυτές οι μπαταρίες προσφέρουν υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, δίνοντας στα οχήματα μεγαλύτερη αυτονομία. Ωστόσο, το κόστος τους είναι υψηλό και βασίζονται σε αμφιλεγόμενα υλικά όπως το κοβάλτιο. Η Tesla, όπως και άλλοι κατασκευαστές, αναζητούσε μια πιο οικονομική και σταθερή λύση – και την βρήκε στις μπαταρίες LFP.
Οι μπαταρίες LFP, αν και με μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με αυτές που βασίζονται στο νικέλιο, υπερέχουν σε άλλους κρίσιμους τομείς. Είναι σημαντικά πιο φθηνές, χρησιμοποιώντας άφθονο και οικονομικό σίδηρο αντί για κοβάλτιο και νικέλιο. Επιπλέον, είναι πιο ασφαλείς, με μειωμένο κίνδυνο υπερθέρμανσης και πυρκαγιάς, προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και αντέχουν σε χιλιάδες κύκλους φόρτισης. Αυτό τις καθιστά ιδανικές για αποθήκευση ενέργειας, όπου το βάρος και το μέγεθος δεν είναι τόσο κρίσιμα όσο το κόστος και η ανθεκτικότητα.
Η νέα μονάδα της Tesla στη Νεβάδα θα παράγει κυψέλες LFP, οι οποίες θα τροφοδοτούν συστήματα όπως το Megapack — ένα μεγάλο σύστημα αποθήκευσης ενέργειας για εταιρείες κοινής ωφέλειας — και το Powerwall, το οικιακό σύστημα αποθήκευσης που επιτρέπει σε ιδιοκτήτες σπιτιών να αποθηκεύουν ηλιακή ενέργεια ή εφεδρική ισχύ. Μέχρι σήμερα, η Tesla προμηθεύονταν αυτές τις κυψέλες από κινεζικές εταιρείες όπως η CATL.
Για τους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το νέο εργοστάσιο σημαίνει την πιθανή επανεμφάνιση οχημάτων με μπαταρίες LFP στην αμερικανική αγορά, πιθανώς από το 2027. Η εγχώρια παραγωγή θα μειώσει το κόστος των βασικών μοντέλων Model 3 και Model Y, καθιστώντας τα πιο προσιτά. Επιπλέον, οι οικονομικές μπαταρίες LFP είναι κρίσιμες για την υλοποίηση του φημολογούμενου “αυτοκινήτου των 25.000 δολαρίων” της Tesla, ενός μοντέλου που στοχεύει σε ευρεία αποδοχή.
Για τους καταναλωτές, αυτό σημαίνει όχι μόνο χαμηλότερη τιμή, αλλά και το πλεονέκτημα να μπορούν να φορτίζουν το όχημά τους στο 100% καθημερινά, χωρίς να ανησυχούν για μακροχρόνια φθορά της μπαταρίας — κάτι που συνήθως αποφεύγεται με τις μπαταρίες νικελίου.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.