Close

Tesla Model Y: Πέτυχε κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας

Την κορυφαία βαθμολογία ασφαλείας έλαβε το Tesla Model Y από τον Euro NCAP και τον ANCAP της Αυστραλίας κατά τον νέο κύκλο crash test.

Από τον Euro NCAP έλαβε σκορ 97% στην προστασία ενηλίκων, 87% στην προστασία παιδιών, 82% για τους πεζούς και 98% στα συστήματα ασφαλείας. Φυσικά πήρε 5 αστέρια. Με αυτά τα αποτελέσματα, μάλιστα, το Model Y έγινε το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει δοκιμαστεί ποτέ από τον EuroNCAP.

Το Australasian New Car Assessment Program ή ANCAP γίνεται η πιο πρόσφατη εταιρεία ασφάλειας αυτοκινήτων που δίνει στο ηλεκτρικό SUV της Tesla κορυφαία βαθμολογία ασφαλείας.

Αν και το Model Y κυκλοφορεί εδώ και μερικά χρόνια στην αγορά των ΗΠΑ, μόλις πριν από λίγους μήνες έφτασε στην Αυστραλία. Έτσι, τώρα η ANCAP δημοσίευσε την αξιολόγηση ασφαλείας για το ηλεκτρικό SUV και έλαβε πέντε αστέρια. Επειδή τα πέντε αστέρια, όμως, τα πιάνουν πολλά αυτοκίνητα, καλύτερα να δούμε αναλυτικά πως τα πήγε το μοντέλο της Tesla.

Η Tesla σημείωσε υψηλή βαθμολογία σε όλες τις κατηγορίες, αλλά ειδικά στην προστασία ενηλίκων επιβατών και την υποβοήθηση ασφαλείας:

tesla model y

Συγκριτικά, το Kia Niro 2022 που δοκιμάστηκε πρόσφατα πήρε επίσης πέντε αστέρια, αλλά σημείωσε πολύ χαμηλότερη βαθμολογία από το Tesla Model Y σε κάθε κατηγορία:

kia niro

Το μοντέλο Y σημείωσε σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα στις δοκιμές σύγκρουσης για ενήλικες επιβάτες:

tesla

Για την προστασία των παιδιών των επιβατών, το Tesla Model Y έχασε ορισμένους βαθμούς ασφάλειας επειδή δεν είναι εξοπλισμένο για να υποστηρίζει κάθε είδους παιδικό κάθισμα:

“Η εγκατάσταση τυπικών παιδικών καθισμάτων που διατίθενται στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία έδειξε ότι τα περισσότερα παιδικά καθίσματα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις πίσω θέσεις, ωστόσο η κάψουλα Τύπου Α και ένα από τα επιλεγμένα ενισχυτικά καθίσματα δεν μπόρεσαν να εγκατασταθούν σωστά στο κεντρικό πίσω κάθισμα.”

Ένα άλλο μέρος όπου το μοντέλο Y έχασε μερικούς πόντους είναι η προστασία των χρηστών του δρόμου καθώς η ANCAP διαπίστωσε ότι αν χτυπούσε πεζό, θα δυσκολευόταν με τη βάση του παρμπρίζ:

“Το καπό του Tesla Model Y παρείχε ΚΑΛΗ ή ΕΠΑΡΚΗ προστασία στο κεφάλι ενός χτυπημένου πεζού στο μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειάς του, με ΑΔΥΝΑΤΑ και ΚΑΘΑΡΑ αποτελέσματα να καταγράφονται στη βάση του παρμπρίζ και στις άκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ.”

Από την άλλη πλευρά, το πρακτορείο εντυπωσιάστηκε από το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης της Tesla για την προστασία των χρηστών του δρόμου.

“Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) είναι ικανό να ανιχνεύει και να αντιδρά σε πεζούς και ποδηλάτες. Το σύστημα AEB έδειξε ΚΑΛΗ απόδοση σε σενάρια δοκιμών πεζών τόσο στο φως της ημέρας όσο και σε χαμηλό φωτισμό, με τις συγκρούσεις να αποφεύγονται ή να μετριάζονται στα περισσότερα σενάρια, συμπεριλαμβανομένων των σεναρίων στροφής και ορισμένων όπισθεν (AEB Backover). Σε σενάρια δοκιμών ποδηλάτη, το σύστημα AEB προσέφερε ΚΑΛΗ απόδοση με μέγιστους βαθμούς.”

Το πρακτορείο εντυπωσιάστηκε επίσης με το αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla για την πρόληψη ή τον μετριασμό των ατυχημάτων με άλλα οχήματα.

“Οι δοκιμές του συστήματος AEB (Car-to-Car) έδειξαν ΚΑΛΗ απόδοση με την αποφυγή ή τον μετριασμό των συγκρούσεων σε όλα τα σενάρια, συμπεριλαμβανομένου του AEB Junction Assist όπου το όχημα δοκιμής μπορεί αυτόνομα να φρενάρει για να αποφύγει ατυχήματα όταν στρίβει στην πορεία ενός επερχόμενου οχήματος.”

Η ANCAP λέει ότι αυτά τα αποτελέσματα ασφάλειας ισχύουν και για τα μοντέλα Tesla Model Y Rear-Wheel Drive και Performance.

[via]

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top