Close

Tesla Model 3: Το εγχειρίδιο για τις πρώτες βοήθειες “ρίχνει φως” στην κατασκευή του

Το εγχειρίδιο για όσους δουλεύουν στις πρώτες βοήθειες εξέδωσε η Tesla, το οποίο προσφέρει μερικές λεπτομέρειες σχετικά με την κατασκευή του δημοφιλούς οχήματος.

Tesla Model 3 High voltage cables

Tesla Model 3 battery

Το Tesla Model 3αφορά όσους καλούνται να διασώσουν επιβάτες από ένα Tesla Model 3, ή να αντιμετωπίσουν διάφορους σχετιζόμενους κινδύνους όπως μια φωτιά στις μπαταρίες ή ανάκτηση ενός βυθισμένου αυτοκινήτου με ασφάλεια.

Όπως κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Tesla Model 3 διαθέτει αρκετούς συνδέσμους υψηλής τάσης που δημιουργούν δυνητικούς κινδύνους για το προσωπικό ασφαλείας και την πυρορσβεστική. Το πρώτο μέρος του νέου εγχειριδίου περιγράφει τα καλώδια που βρίσκονται μέσα στη δομή του αυτοκινήτου και πώς να τα αποφύγουν.

Όπως και με τα Tesla Model S και Model X, υπάρχει μια θηλιά στο μπροστινό τμήμα του οχήματος. Αν κάποιος «καταστρέψει» το φωτεινό κόκκινο καλώδιο, θα απενεργοποιηθούν οι περισσότεροι σύνδεσμοι υψηλής τάσης μέσα στο αυτοκίνητο. Ακόμη μια τέτοια «θηλιά» βρίσκεται και στο πίσω δεξί μέρος του οχήματος.

Η Tesla προειδοποιεί επανειλημμένα σε όλο το εγχειρίδιο: “Ανεξάρτητα από τη διαδικασία απενεργοποίησης που χρησιμοποιείτε, πάντα να υποθέτετε ότι όλα τα εξαρτήματα υψηλής τάσης είναι ενεργοποιημένα. Το κόψιμο, το τσάκισμα ή η επαφή με εξαρτήματα υψηλής τάσης μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο”.

Ακόμη, το εγχειρίδιο επισημαίνει εκείνες τις περιοχές του αυτοκινήτου που είναι κατασκευασμένες απόχάλυβα υψηλής αντοχής – κυρίως στο κουβούκλιο ασφαλείας των επιβατών, το οποίο τους προστατεύει επιβάτες από τραυματισμό σε περίπτωση σύγκρουσης. Αυτές οι περιοχές μπορεί να απαιτούν ειδικά υδραυλικά ψαλίδια για να κοπούν και να αφαιρεθούν τα τμήματα προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτά μέσα ή για να τα απομακρύνουν από το όχημα.

Η Tesla προειδοποιεί το προσωπικό πυρόσβεσης και διάσωσης να γνωρίζει τα συστήματα που ενδέχεται να εκραγούν λόγω θερμότητας ή λόγω των υδραυλικών ψαλιδιών, όπως είναι οι αερόσακοι ή οι ζώνες ασφαλείας. Παρακάτω βλέπετε τα σημεία που υπάρχουν αερόσακοι σε ένα Tesla Model 3.

Tesla Model 3 airbags

Πολύ συχνά, οι άνθρωποι ανησυχούν για ανάφλεξη των μπαταριών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Tesla διαβεβαιώνει το προσωπικό πρώτων βοηθειών ότι τέτοια συμβάντα είναι σπάνια, αλλά προσφέρει εκτεταμένο κατάλογο προληπτικών μέτρων.

Μια θερμή μπαταρία μπορεί να εκπέμπει επιβλαβείς αναθυμιάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να είναι δυνητικά επικίνδυνες για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων “πτητικών οργανικών ενώσεων, αερίου υδρογόνου, διοξειδίου του άνθρακα, μονοξειδίου του άνθρακα, αιθάλης, σωματιδίων που περιέχουν οξείδια νικελίου, αλουμινίου, λιθίου, χαλκού, κοβαλτίου και υδροφθορίου”.

Επίσης, η εταιρεία συνιστά να χρησιμοποιείται μόνο νερό για την κατάσβεση πυρκαγιάς της μπαταρίας ενώ αναφέρει ότι μπορεί να χρειαστούν μέχρι και 3000 γαλόνια για την κατάλληλη ψύξη μιας μπαταρίας που έχει υπερθερμανθεί.

Τέλος, προειδοποιεί ότι μπορεί να χρειαστούν 24 ώρες για να κρυώσει η μπαταρία σε σημείο που να είναι αρκετά ασφαλής για χειρισμό. Έτσι, συνιστά ένα όχημα να μην παραδίδεται στους βοηθούς των πρώτων βοηθειών για τουλάχιστον μία ώρα μετά την πάροδο όλων των ενδείξεων καπνού ή ταχείας θέρμανσης.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top