Η Tesla ρίχνει το κόστος των μπαταριών κατά 35% στο Gigafactory

Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το μέσο κόστος για μπαταρίες έπεσε κατά 80% τα τελευταία 6 χρόνια, φτάνοντας τα 227 δολάρια για κάθε kWh. Μπορεί η μείωση να ακούγεται μεγάλη, ωστόσο δεν είναι αρκετή για να δούμε οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά.

Αυτό ακριβώς σκεφτόταν και η Tesla όταν αναβάθμιζε το Gigafactory ώστε να παράγει τις δικές της μπαταρίες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Tesla υπολόγιζε να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά 30%, από τον καιρό που δεν τις κατασκεύαζε η ίδια, ωστόσο σύμφωνα με ένα νέο promotional βίντεο κατάφερε μείωση κόστους κατά 35%.

gigafactory tesla

Η Tesla ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν είχε αποκαλύψει πληροφορίες για τα κόστη των μπαταριών, εκτός από μια φορά που ισχυρίστηκε ότι αυτά είναι κάτω από τα 190 δολάρια για κάθε kWh το 2016. Από την ανακοίνωση της επέκτασης του Gigafactory, η Tesla υπολόγιζε ένα 30% μείωση στο κόστος, με τον Elon Musk να αναφέρει αρκετές φορές ότι μπορούν και περισσότερο.

Η Tesla κοστολογείται στο 88% της αξίας της Ford

Οι πληροφορίες για το κόστος των μπαταριών έρχονται σχεδόν ταυτόχρονα με την έναρξη της παραγωγής του «2170 battery cell» σε συνεργασία με την Panasonic. Ο CTO της Tesla JB Straubel δήλωσε τον περασμένο χρόνο ότι δεν πιστεύει ότι η μπαταρίες του Tesla Model 3 θα είναι ο αποτρεπτικός παράγοντας για την επίτευξη των 35.000 δολαρίων της τιμολόγησης.

tesla model s battery

Αν βάλουμε όλες τις πληροφορίες σε μια σειρά τότε μπορούμε να υπολογίσουμε πρόχειρα ότι οι μπαταρίες του Tesla Model 3 θα κοστίζουν περίπου 6.875 δολάρια. Αν σκεφτεί κανείς ότι οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό κομμάτι του αυτοκινήτου, τότε η τιμή αρχίζει και βγάζει νόημα.

Για να καταφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ανταγωνιστούν τα συμβατικά στο κόστος, θα πρέπει το κόστος των μπαταριών να πέσει περίπου στα 100 δολάρια για κάθε kWh. Στο παρελθόν ο Elon Musk έχει δηλώσει ότι θα απογοητευτεί αν δεν επιτύχουν αυτό τον στόχο μέχρι το 2020.

Πηγή