Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το μέσο κόστος για μπαταρίες έπεσε κατά 80% τα τελευταία 6 χρόνια, φτάνοντας τα 227 δολάρια για κάθε kWh. Μπορεί η μείωση να ακούγεται μεγάλη, ωστόσο δεν είναι αρκετή για να δούμε οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά.
https://www.youtube.com/watch?v=0Us9AgX7iGA
Αυτό ακριβώς σκεφτόταν και η Tesla όταν αναβάθμιζε το Gigafactory ώστε να παράγει τις δικές της μπαταρίες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Tesla υπολόγιζε να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά 30%, από τον καιρό που δεν τις κατασκεύαζε η ίδια, ωστόσο σύμφωνα με ένα νέο promotional βίντεο κατάφερε μείωση κόστους κατά 35%.
Η Tesla ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν είχε αποκαλύψει πληροφορίες για τα κόστη των μπαταριών, εκτός από μια φορά που ισχυρίστηκε ότι αυτά είναι κάτω από τα 190 δολάρια για κάθε kWh το 2016. Από την ανακοίνωση της επέκτασης του Gigafactory, η Tesla υπολόγιζε ένα 30% μείωση στο κόστος, με τον Elon Musk να αναφέρει αρκετές φορές ότι μπορούν και περισσότερο.
Οι πληροφορίες για το κόστος των μπαταριών έρχονται σχεδόν ταυτόχρονα με την έναρξη της παραγωγής του «2170 battery cell» σε συνεργασία με την Panasonic. Ο CTO της Tesla JB Straubel δήλωσε τον περασμένο χρόνο ότι δεν πιστεύει ότι η μπαταρίες του Tesla Model 3 θα είναι ο αποτρεπτικός παράγοντας για την επίτευξη των 35.000 δολαρίων της τιμολόγησης.
Αν βάλουμε όλες τις πληροφορίες σε μια σειρά τότε μπορούμε να υπολογίσουμε πρόχειρα ότι οι μπαταρίες του Tesla Model 3 θα κοστίζουν περίπου 6.875 δολάρια. Αν σκεφτεί κανείς ότι οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό κομμάτι του αυτοκινήτου, τότε η τιμή αρχίζει και βγάζει νόημα.
Για να καταφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ανταγωνιστούν τα συμβατικά στο κόστος, θα πρέπει το κόστος των μπαταριών να πέσει περίπου στα 100 δολάρια για κάθε kWh. Στο παρελθόν ο Elon Musk έχει δηλώσει ότι θα απογοητευτεί αν δεν επιτύχουν αυτό τον στόχο μέχρι το 2020.