Self-Driving

Tesla: Πώς να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας

Στη βασικότερη συμβουλή παράτασης της διάρκειας ζωής της μπαταρίας των οχημάτων Tesla αναφέρεται ο Jeff Dahn, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Dalhousie και πρωτοπόρος στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Όπως υπάρχουν κάποιες συμβουλές για τα βενζινοκίνητα οχήματα προκειμένου να εξοικονομήσουν καύσιμο, έτσι και οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, μπορούν να υιοθετήσουν ορισμένες συνήθειες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής tτης μπαταρίας τους.

Μία από τις βασικότερες συμβουλές είναι να μην φορτίζει κάποιος το όχημα του εντελώς (δηλαδή 100%) πολύ συχνά.

Οι επαναλαμβανόμενες πλήρεις φορτίσεις μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τα κελιά των μπαταρίων ιόντων λιθίου. Για τον λόγο αυτό η Tesla συνιστά καθημερινή φόρτιση στο 90% της χωρητικότητας και πλήρης φόρτιση (100%) μόνο όταν χρειάζεται ο κάτοχος να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι.

Μάλιστα, ο ίδιος ο Elon Musk έχει προτείνει φόρτιση του 80% της χωρητικότητας.

Κάτι τέτοιο δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο καθώς τα οχήματα της Tesla παρέχουν μέχρι και 320 χιλιόμετρα αυτονομίας με πλήρη φόρτιση και για τον λόγο αυτό δεν χρειάζονται καθημερινή πλήρη φόρτιση.

Ωστόσο, ο Jeff Dahn συνιστά φόρτιση στο 70% της χωρητικότητας. Δηλαδή ακόμη πιο κάτω κι απ’ότι συστήνει ο Elon Musk.
Τα οχήματα της Tesla παρέχουν τη δυνατότητα στον κάτοχο να θέσει το όριο φόρτισης, οπότε δεν θα δυσκολέφτούν ιδιαίτερα να ακολουθήσουν τις συμβουλές του Dahn.

Όμως, το 70% της φόρτισης ισοδυναμεί με περίπου 100 χιλιόμετρα λιγότερα από την πλήρη φόρτιση, τα οποία αναμφισβήτητα θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα.

Ο Jeff Dahn ερευνά το πώς η φόρτιση και η αποφόρτιση επηρεάζει τον κύκλο ζωής των μπαταριών της Tesla kai πρόσφατα δήλωσε ότι κατασκεύασαν στο εργαστήριο μια νέα χημεία που διπλασιάζει τη διάρκεια της μπαταρίας των Tesla, τέσσερα χρόνια νωρίτερα απ’ότι πίστευαν.

Πάντως ήδη τα Tesla έχουν αρκετά «γερές» μπαταρίες, οι οποίες έχουν δείξει ότι χρειάζονται 80.000 χιλιόμετρα για να υπάρξει υποβιβασμός της χωρητικότητας κατά 5%.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.