H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή ανθρώπινη παρακολούθηση και πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί είναι συνεπείς με αυτό για να υπάρχει ασφάλεια στο δρόμο.
Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα μετά την ολοκλήρωση της έρευνάς της για το Autopilot της Tesla, η οποία ξεκίνησε το 2021.
Επιπλέον, η πιο πρόσφατη έρευνα του NHTSA, η οποία εξέτασε σχεδόν 1.000 ατυχήματα σε διάστημα πέντε ετών, απέδωσε εκατοντάδες περιστατικά σε κακή χρήση του Tesla Autopilot από τον οδηγό και στην χαλαρή προσέγγιση του συστήματος για την παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού.
Η υπηρεσία εξέτασε 956 αναφερόμενα ατυχήματα που έλαβαν χώρα από το 2018 και μέχρι τον Αύγουστο του 2023 και διαπίστωσε ότι η κακή χρήση του συστήματος προκάλεσε 13 θανάτους και «πολλούς άλλους σοβαρούς τραυματισμούς». Σύμφωνα με το Office of Defective Investigations (ODI), «το αδύναμο σύστημα εμπλοκής του οδηγού της Tesla δεν ήταν κατάλληλο για τις ανεκτικές δυνατότητες λειτουργίας του Autopilot» και «η προβολή και η εμβέλεια των ελέγχων του συστήματος μπορεί να είναι ανεπαρκείς για την αποφυγή κακής χρήσης του οδηγού».
Αυτό σημαίνει ότι τα συστήματα που έθεσε η Tesla για να ελέγξει εάν οι οδηγοί εξακολουθούσαν να προσέχουν το δρόμο και να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι ενώ το αυτοκίνητο βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο, μπορούσαν εύκολα να παρακαμφθούν. Στα παλαιότερα Tesla, για παράδειγμα, θα μπορούσατε να κολλήσετε ένα πορτοκάλι ή μια μπάλα στο τιμόνι, έτσι ώστε να ασκεί αρκετή πίεση για να ξεγελάσει το αυτοκίνητο ώστε να πιστεύει ότι τα χέρια σας ήταν ακόμα στο τιμόνι. Αυτό αντιμετωπίστηκε σε μεταγενέστερα μοντέλα, αλλά ήταν ένα μεγάλο σημείο συζήτησης το 2018 περίπου την εποχή των πρώτων θανατηφόρων ατυχημάτων του Αutopilot.
Το NHTSA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «αυτή η αναντιστοιχία οδήγησε σε ένα κρίσιμο χάσμα ασφαλείας μεταξύ των προσδοκιών των οδηγών για τις δυνατότητες λειτουργίας [του αυτόματου πιλότου] και των πραγματικών δυνατοτήτων του συστήματος» και «αυτό το κενό οδήγησε σε προβλέψιμη κακή χρήση και αποφυγή ατυχημάτων».
Από τα 956 ατυχήματα που εξετάστηκαν, οι αξιωματούχοι εξέτασαν τις τάσεις που σχετίζονται με τον αυτόματο πιλότο σε περίπου τις μισές από αυτές.
«Από τα υπόλοιπα 467 ατυχήματα, η ODI εντόπισε τάσεις που καταλήγουν σε τρεις κατηγορίες», δήλωσαν αξιωματούχοι, συμπεριλαμβανομένων «συγκρούσεων κατά τις οποίες το μπροστινό μέρος του Tesla χτύπησε άλλο όχημα ή εμπόδιο με επαρκή χρόνο ώστε ένας προσεκτικός οδηγός να αντιδράσει για να αποφύγει ή να μετριάσει τη σύγκρουση (211), αναχωρήσεις από δρόμο όπου το Autosteer απεμπλάκη κατά λάθος από τις οδηγίες του οδηγού (111) και αναχωρήσεις από δρόμο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, όπως βρεγμένοι δρόμοι (145). Αυτό το μοτίβο παρατηρήθηκε σε όλα τα μοντέλα Tesla και τις εκδόσεις υλικού.
Αυτή η έρευνα έκλεισε μετά από ανάκληση τον Δεκέμβριο όπου η Tesla τροποποίησε τις λειτουργίες του Autopilot.
Όμως, ενώ η συγκεκριμένη έρευνα έχει τελειώσει, η Tesla εξακολουθεί να βρίσκεται υπό επίσημο έλεγχο. Την Πέμπτη, το NHTSA ξεκίνησε μια άλλη έρευνα για τον Autopilot, ο οποίος περιλαμβάνει πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα Tesla και περιλαμβάνει και τα πέντε μοντέλα που πωλούνται από τον κατασκευαστή.
Αυτή η νέα έρευνα έχει σκοπό να διασφαλίσει ότι οι διορθώσεις και οι ενημερώσεις που κυκλοφόρησε η Tesla στα αυτοκίνητά της τον Δεκέμβριο έχουν κάνει τη δουλειά τους.
Εν τω μεταξύ, ένας οδηγός της Tesla κατηγορήθηκε πρόσφατα για ανθρωποκτονία από όχημα, αφού το Model S του 2022, το οποίο λένε ότι είχε ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο εκείνη τη στιγμή, έπεσε πάνω σε μοτοσικλετιστή και τον σκότωσε κοντά στο Σιάτλ.
Σύμφωνα με το Associated Press, η αστυνομία δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει εάν το Autopilot ήταν ενεργοποιημένο τη στιγμή του ατυχήματος, αλλά ο οδηγός παραδέχτηκε ότι όχι μόνο είχε ενεργοποιημένο το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης, αλλά και ότι κοιτούσε το τηλέφωνό του, όχι το δρόμο όταν συνέβη.
Αυτή η έρευνα είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά ακόμη και όταν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες ότι το Autopilot ήταν πράγματι ενεργοποιημένο, η πιθανότητα να ελαφρύνει τη νομική τιμωρία του οδηγού είναι μικρή καθώς είναι υποχρεωμένος να προσέχει κατά την οδήγηση, ανεξάρτητα από το πόσο καλά είναι τα συστήματα ADAS του αυτοκινήτου.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.