Categories: Self-Driving

Tesla Autopilot: Οδηγίες χρήσης για τον αυτόματο πιλότο

Τα τελευταία ατυχήματα και δυστυχήματα με οχήματα της Tesla, όπου εμπλέκεται και ο αυτόματος πιλότος αποτελούν μια καλή αφορμή για να θυμίσουμε σε όλους πως πρέπει να χρησιμοποιείται ο αυτόματος πιλότος.

Καταρχάς το Autopilot είναι ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού και παρά τη γενική παρανόηση που επικρατεί δεν μπορεί να οδηγά μόνο του χωρίς την επίβλεψη του οδηγού καθώς δεν έχει αυτονομία επιπέδου 4 ή 5.

Όμως μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια, να αλλάζει λωρίδες μόνο του, να επιταχύνει και να φρενάρει ανάλογα την περίπτωση. Για να το επιτύχει αυτό χρησιμοποιεί ραντάρ και κάμερες που βλέπουν προς τα εμπρός για να ανιχνεύσουν εμπόδια, την κυκλοφοριακή κατάσταση, τις γραμμές από τις λωρίδες και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί υπέρηχους για να ανιχνεύσει τα κοντινά στο όχημα αυτοκίνητα. Παρόλο που μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια σε έναν αυτοκινητόδρομο, η Tesla συμβουλεύει τους οδηγούς να είναι πάντα σε εγρήγορση για να αναλάβουν και να μην αφήνουν το τιμόνι για πάνω από 16 δεύτερα.

Ενεργοποίηση
Το Autopilot αποτελεί συνδυασμό του Traffic-Aware Cruise Control (TACC) και του Autosteering. Το πρώτο στην ουσία αποτελεί μια προηγμένη έκδοση του cruise control που διατίθεται στα περισσότερα αυτοκίνητα. Τα οχήματα της Tesla χρησιμοποιούν αισθητήρες υπέρηχων γύρω από το αυτοκίνητο για να προσέχουν για κοντινά οχήματα που μπορεί να μπουν στη λωρίδα σας. Το Autosteering παρατηρεί τη λωρίδα και τα αντικείμενα μπροστά από το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την κάμερα και το ραντάρ.

Για να ενεργοποιήσετε το Autopilot, πρέπει να πάτε στις ρυθμίσεις και να βρείτε το μενού Υποβοήθησης Οδήγησης και να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις για τα Autosteering και TACC. Για παράδειγμα, να ρυθμίσετε ποια είναι η απόσταση που μπορείτε να ακολουθείτε άλλα οχήματα.

Ο αυτόματος πιλότος εξακολουθεί να παραμένει απενεργοποιημένος μέχρι να φτάσετε σε ανάλογη ταχύτητα και να ενεργοποιήσετε το cruise control. Αυτό γίνεται εύκολα αν τραβήξετε δύο φορές συνεχόμενα τον μοχλό στα αριστερά. Θα δείτε στην οθόνη του οδηγού το εικονίδιο για το Autosteering να γίνεται μπλε.

Όσο το Autopilot είναι ενεργοποιημένο πρέπει να έχετε τα πόδια σας δίπλα στα πηδάλια και τα χέρια σας να ακουμπάνε ελαφρά το τιμόνι. Πάντα να είστε σε εγρήγορση.

Πότε να μην χρησιμοποιείτε το Autopilot

Παρόλο που δεν υπάρχει ελάχιστο όριο ταχύτητας, το Autopilot είναι σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους, οπότε μην το χρησιμοποιείτε σε χαμηλότερες ταχύτητες. Η Tesla συμβουλεύει το Autopilot να μην χρησιμοποιείται σε δρόμους με διασταυρώσεις, φανάρια ή λωρίδες που δεν είναι καλά σχηματισμένες.

Επιπλέον, η Tesla έχει αναφέρει ότι εμπόδια όπως διπλοπαρκαρισμένα φορτηγά ή παράδρομοι μπορεί να μην ανιχνευτούν από το TACC της και να προκαλέσουν ατύχημα. Επίσης, ο αυτόματος πιλότος αναμένεται να έχει δυσκολία σε αυτοκινητοδρόμους με πολλές λωρίδες εισόδου και διασταυρώσεις.

Πότε απενεργοποιείται
Αν ο οδηγός δεν συμμορφωθεί στις προειδοποιήσεις του οχήματος να τοποθετήσει τα χέρια του στο τιμόνι, τότε το όχημα θα ξεκινήσει να επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει σε κάποιο ασφαλές σημείο και ο αυτόματος πιλότος θα απενεργοποιηθεί.
Επιπλέον, αν το όχημα δεν μπορεί να ανιχνεύσει τις λωρίδες για παράδειγμα, τότε ακούγεται μια ειδοποίηση και το εικονίδιο για το τιμόνι γίνεται γκρι. Τότε ο αυτόματος πιλότος έχει απενεργοποιηθεί, κάτι που μπορεί να μην παρατηρήσει εγκαίρως ο οδηγός.

Ακόμη, αν ο οδηγός «πιέσει» το τιμόνι με δύναμη, τότε πάλι απενεργοποιείται το Autopilot.

Όπως και να έχει, το Autopilot της Tesla αποτελεί μια σημαντική υποβοήθηση αν χρησιμοποιηθεί όπως προβλέπεται. Αυτό όμως φαίνεται ότι είναι και το πιο δύσκολο σημείο μέχρι στιγμής. Τα πράγματα βέβαια αναμένεται να γίνουν πιο εύκολα όταν θα υπάρχουν περισσότερα αυτόνομα και διασυνδεδεμένα οχήματα στους δρόμους

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.