Close

Tesla, Audi & Nissan εντυπωσιάζουν στη δοκιμαστική αξιολόγηση εμβέλειας χειμώνα

Καθώς ο χειμώνας αρχίζει και κάνει αισθητή την παρουσία του, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων προετοιμάζονται για την αναπόφευκτη μείωση της αυτονομίας τους.

Είναι γνωστό ότι το κρύο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά δεν αντιμετωπίζουν όλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον χειμερινό περιορισμό της αυτονομίας με τον ίδιο τρόπο. Πρόσφατα δεδομένα από την εταιρεία ανάλυσης κατάστασης μπαταριών και δεδομένων Recurrent, που συγκεντρώθηκαν από 10.000 ηλεκτρικά οχήματα και 18 διαφορετικά μοντέλα, δείχνουν πως το κάθε ένα αντιμετωπίζει το κρύο.

Τα ηλεκτρικά χάνουν αυτονομία σε ψυχρές θερμοκρασίες γιατί το κρύο μπορεί να εμποδίσει τις χημικές και φυσικές αντιδράσεις μέσα στην μπαταρία, κάνοντάς τη λιγότερο αποδοτική στην απελευθέρωση ενέργειας. Επιπλέον, η θέρμανση του εσωτερικού χώρου απαιτεί ενέργεια από την υψηλής τάσης μπαταρία, μειώνοντας περαιτέρω την αυτονομία της οδήγησης. Ωστόσο, τα σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα συχνά διαθέτουν αντλίες θερμότητας που αυξάνουν την αποδοτικότητα και μειώνουν την απώλεια αυτονομίας.

winter ev range

Σύμφωνα με την ανάλυση της Recurrent, κατά τη χειμερινή περίοδο 2022-2023, η μέση παρατηρούμενη αυτονομία για τα ηλεκτρικά οχήματα σε χειμερινές συνθήκες ήταν 70,3% της αυτονομίας τους υπό βέλτιστες συνθήκες. Αυτός ο αριθμός λαμβάνει υπόψη πραγματικές μεταβλητές όπως το κλίμα, το έδαφος και τα μοτίβα οδήγησης. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτά τα στοιχεία διαφέρουν από τις εκτιμήσεις αυτονομίας του Πρακτορείου Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA), τα οποία συνηθίζουν να είναι αισιόδοξα.

Ανάμεσα στα ηλεκτρικά οχήματα που μελετήθηκαν, το 2021-2022 Audi e-tron ξεχώρισε με την χαμηλότερη πτώση αυτονομίας σε ψυχρό καιρό. Η χειμερινή του αυτονομία ήταν μόλις κατά 16% χαμηλότερη από την κανονική του αυτονομία. Αυτή η εντυπωσιακή απόδοση μπορεί να αποδοθεί στην πρώιμη υιοθέτηση της αντλίας θερμότητας από το e-tron, η οποία μπορεί να ανακτήσει μέχρι και 3 κιλοβάτ ενέργειας μετατρέποντας τη σπαταλημένη θερμότητα από τον κινητήρα.

Το 2019 Nissan Leaf επίσης εμφάνισε σχετικά μικρή υποβάθμιση αυτονομίας σε ψυχρές συνθήκες. Στους 0°C, έχασε μόνο το 23% της αυτονομίας του. Είναι ενδιαφέρον ότι ορισμένοι οδηγοί από την Αλάσκα ανέφεραν ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι με τα Leafs τους, σύμφωνα με τα ευρήματα του Recurrent.

Τα οχήματα Tesla τα πήγαν επίσης καλά. Το Model 3, το Μοdel Υ και το Μοdel Χ παρουσίασαν μέση απώλεια εύρους 24% σε κρύο καιρό. Η Tesla παρουσίασε την κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αντλία θερμότητας το 2021, η οποία ενσωματώνει αρκετές καινοτομίες για τη βελτίωση της απόδοσης. Λειτουργίες όπως η προετοιμασία της μπαταρίας συμβάλλουν επίσης στη μείωση της απώλειας εμβέλειας κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Αυτό που κάνει τα δεδομένα της Tesla ιδιαίτερα αξιόπιστα είναι το σημαντικό μέγεθος του δείγματος. Επαναλαμβανόμενα δεδομένα ανάλυσης από 4.375 Model Y, 4.576 Model 3 και 249 Model Xs. Τα περιεκτικά δεδομένα χειμερινής αυτονομίας του Recurrent δίνουν στοιχεία για άλλα δημοφιλή οχήματα όπως το Chevrolet Bolt, το Ford F-150 Lightning και το Volkswagen ID.4.

Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top