Electric Cars

Τελικά, τι είναι πιο φθηνό; Να φορτίζεις ή να φουλάρεις με βενζίνη;

Με την άνοδο των τιμών των καυσίμων σε παγκόσμιο επίπεδο, μάλλον η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου έρχεται αυτόματα. Από την άλλη μεριά, σε κάθε λόγο υπάρχει πάντοτε και ένας πολύ σοβαρός αντίλογος που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη.

Μπορεί φαινομενικά, το κόστος των καυσίμων να είναι κάτι που φαίνεται άμεσα στην τσέπη, από την άλλη μεριά, οι υπέρμαχοι των κινητήρων εσωτερικής καύσης σημειώνουν ότι βενζινάδικα μπορείς να βρεις παντού, ενώ οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σπανίζουν και σε πολλές περιπτώσεις καταλήγεις να κάνεις πολλά επιπρόσθετα χιλιόμετρα προκειμένου να βρεις το επιθυμητό σημείο φόρτισης.

Η Anderson Economic έδωσε στη δημοσιότητα τα συμπεράσματα της έρευνας με τίτλο “Comparison:Real World Cost of Fueling EVs and ICE Vehicles”, όπου γίνεται μία σύγκριση του πόσο επιβαρύνεται η τσέπη του οδηγού τόσο στην περίπτωση των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων όσο και στην περίπτωση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Ένα βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων υπάρχει επιπρόσθετο κόστος για την εγκατάσταση οικιακού φορτιστή, από τους φόρους του ηλεκτρισμού, το ακριβότερο κόστος φόρτισης σε δημόσιους σταθμούς και τα επιπλέον χιλιόμετρα που κάνει ο οδηγός για να βρει διαθέσιμο σημείο φόρτισης.

Ένα δεύτερο στοιχείο που προκύπτει είναι ότι τα ηλεκτρικά δεν προσφέρουν ακόμα το ίδιο value for money σε σχέση με την αυτονομία που προσφέρουν με ένα “γέμισμα”. Υπάρχουν, μάλιστα, αρκετές διαφορές στα κόστη φόρτισης, σε σχέση με τη διαφοροποίηση στις τιμές της βενζίνης. Τέλος, ένα σημαντικό θέμα που δεν έχει να κάνει με χρήματα (εκτός και εάν λάβουμε υπόψη μας τη συνθήκη που λέει ότι ο χρόνος είναι χρήμα…), είναι το γεγονός ότι τόσο η ίδια η διαδικασία φόρτισης όσο και η διαδικασία ανεύρεσης σημείου φόρτισης για ένα EV έχει χρονικό κόστος, σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με εκείνο ενός βενζινοκίνητου οχήματος.

Νίκος Καϊμακάμης

O Νίκος Καϊμακάμης είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Συνεργάζεται με διάφορα online μέσα κυρίως στο τεχνολογικό ρεπορτάζ, ενώ εργάζεται και ως data manager στο πρόγραμμα παροχής στέγασης προσφύγων ESTIA. Τις συγγραφικές του δημιουργίες μπορείτε να τις διαβάσετε στο www.nikosk.gr.

Πρόσφατα άρθρα

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.