Smart Cities

Η τηλεματική βελτίωσε τις μετακινήσεις των Αθηναίων

Η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας διευκολύνοντας σε αρκετές περιπτώσεις την καθημερινότητά μας.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), τα συστήματα τηλεματικής που εδώ και ένα χρόνο λειτουργούν σε λεωφορεία και τρόλεϊ, έχουν αναβαθμίσει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα των μετακινήσεων του Αθηναϊκού κοινού.

Το γεγονός αυτό, μάλιστα, το αναγνωρίζουν οι ίδοι οι επιβάτες που σε ποσοστό σχεδόν 96% (95,8% για να ακριβολογούμε), δηλώνουν ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεών τους.

“Έξυπνη” πόλη η Αθήνα με καλύτερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Σε σχετική έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, οι επιβάτες των δημόσιων οδικών συγκοινωνιών παρουσιάζουν πολύ υψηλό βαθμό ικανοποίησης από τις υπηρεσίες της τηλεματικής, τόσο στις στάσεις, όσο και κατά τη διάρκεια της μετάβασης τους, κάτι το οποίο λειτουργεί ενισχυτικά στην προσπάθεια διεύρυνσης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Σύμφωνα με την έρευνα, υψηλό είναι και το ποσοστό χρήσης της εφαρμογής OASAtelematics. Αναφορικά με τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής για κινητά και tablets, το 50,3% των επιβατών έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή στη συσκευή τους, το 94,4% από αυτούς τη χρησιμοποιούν σε τακτική ή καθημερινή βάση, δηλώνοντας την ευκολία χρήσης της (91%) και την αξιοπιστία της (85,9%).

Αναλυτικά, από την έρευνα, που διενεργήθηκε από την εταιρεία ΚΑΠΑ Research, τον Μάιο 2017, το 98% των χρηστών των μέσων μεταφοράς δηλώνει ότι η τηλεματική βοηθά τη συγκοινωνία με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να είναι πιο ελκυστική, το 95,8% ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεων τους και το 93,2% των επιβατών δηλώνει ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που λαμβάνει για την κίνηση και άφιξη των οχημάτων, μέσω των ειδικών οθονών στις στάσεις.

myCityPass (Citizenpass): Εφαρμογή για γρήγορη στάθμευση στην Αθήνα

Μικρότερη αναμονή, μεγαλύτερη ασφάλεια

Περισσότεροι από 6 στους 10 επιβάτες δήλωσαν ότι η τηλεματική έχει μειώσει το χρόνο παραμονής τους στις στάσεις (63,5%), ενώ το 65,5% νιώθει περισσότερο σίγουρο για τις ώρες άφιξης των οχημάτων.

Σημαντικό αποτέλεσμα στα οφέλη από την εφαρμογή της τηλεματικής αποτελεί και η τόνωση του αισθήματος ασφάλειας, ιδιαίτερα στις γυναίκες, όπου το 20% δήλωσε ότι με την τηλεματική νιώθει πιο ασφαλής τα βράδια, δεδομένου ότι μεταβαίνουν στη στάση την ώρα διέλευσης του μέσου.

Επιπλέον, η επιτυχημένη εφαρμογή της τηλεματικής αποτελεί και ένα σημαντικό στοιχείο για την αύξηση της χρήσης των μέσων μεταφοράς από τους κατοίκους της πόλης, καθώς το 83,5% των επιβατών δήλωσε ότι θα επηρεάσει θετικά ανθρώπους που δεν κάνουν χρήση των μέσων.

Εύκολη και έγκαιρη ενημέρωση

Η έρευνα κατέδειξε, επίσης, θετικά στοιχεία αποδοχής των επιβατών και στη χρήση της τηλεματικής μέσα στα οχήματα.

Το 78,4% των επιβατών των λεωφορείων κάνει χρήση των οθονών, που βρίσκονται μέσα στα οχήματα, για τον προγραμματισμό της αποβίβασης τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα τρόλεϊ ανέρχεται σε 80,5%.

Αντίστοιχα, το 75,3% των επιβατών θεωρεί θετική τη φωνητική αναγγελία των στάσεων μέσα στα οχήματα.

“Έξυπνη” πόλη η Ραφήνα με σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Στο σύστημα της τηλεματικής, το οποίο ξεκίνησε την πλήρη λειτουργία του τον Μάιο του 2016, έχουν ενταχθεί όλες οι λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες απεικονίζονται στις 1.000 “έξυπνες στάσεις”.

Η εγκατάσταση τηλεματικού εξοπλισμού έχει γίνει σε όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στο δίκτυο, ενώ έχει τεθεί σε εφαρμογή και η υπηρεσία ενημέρωσης των χρηστών μέσω “έξυπνων συσκευών” (κινητά τηλέφωνα, tablets, ηλεκτρονικοί υπολογιστές), δίνοντας την ευκαιρία για εύκολη και έγκαιρη ενημέρωση των στοιχείων κάθε δρομολογίου και κάθε στάσης.

Η κατασκευή και η λειτουργία του έργου έγινε με μορφή ΣΔΙΤ. Χρηματοδοτείται από τον ιδιωτικό φορέα, με ίδια κεφάλαια και δανεισμό (μέρος δανεισμού μέσω του προγράμματος Jessica) και συγχρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΑ, μέσω ΕΣΠΑ και από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Αττική”, συγκεκριμένα από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.