Smart Cities

Τα τραμ Citadis X05 μετακινούν οικολογικά τους κατοίκους των Αθηνών

Με δίκτυο που εκτείνεται από το κέντρο των Αθηνών έως και τον Πειραιά, τα τραμ τελευταίας γενιάς Citadis X05 της Alstom ξεκινούν τις οικολογικές διαδρομές τους. Εκτιμάται ότι πάνω από 60.000 επιβάτες θα επιβιβάζονται καθημερινά στα τραμ Citadis.

Πριν από την έναρξη της λειτουργίας τους, τα 25 τραμ ολοκλήρωσαν με επιτυχία δυναμικές δοκιμές χωρίς επιβάτες, συνολικής απόστασης άνω των 15.000 χιλιομέτρων στο αστικό δίκτυο της Αθήνας, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής και αξιόπιστη λειτουργία τους. Τα 25 τραμ, που παρήγγειλε το 2018 η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., είναι τα πρώτα τραμ της Alstom που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Θα κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 70km/h, στο υπάρχον δίκτυο της πόλης, καθώς και σε τυχόν μελλοντικές επεκτάσεις.

Εξασφαλίζοντας μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 25%, τα τραμ Citadis X05 συμπληρώνουν τον υπάρχοντα στόλο ελαφρών σιδηροδρομικών οχημάτων, για χρήση στο δίκτυο της Αθήνας και του Πειραιά. Τα τραμ πέντε βαγονιών έχουν μήκος 33,42 μέτρα και πλάτος 2,40 μέτρα, με μέγιστη χωρητικότητα 294 επιβατών. Οι διπλές πόρτες σε όλο το μήκος του τραμ εξασφαλίζουν αυξημένη προσβασιμότητα.

Αυτή η τελευταία γενιά της σειράς Citadis προσφέρει αναβαθμισμένη εμπειρία στους επιβάτες, με 20% περισσότερες γυάλινες επιφάνειες, τεχνολογία LED για ήπιο, ομοιογενή φωτισμό, βελτιστοποιημένο σύστημα κλιματισμού και εξαερισμού, καθώς και πληροφορίες διαδρομής σε μεγάλες οθόνες μέσω συστήματος τηλεματικής.

Παγκόσμια, έχουν πωληθεί από την Alstom 3.000 οχήματα της σειράς Citadis, σε 60 πόλεις. Τα τραμ Citadis έχουν διανύσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο χιλιόμετρα και έχουν μεταφέρει 10 δισεκατομμύρια επιβάτες από την στιγμή που το πρώτο τραμ τέθηκε σε λειτουργία, το 2000. Εκτός από την Αθήνα, η εξελιγμένη έκδοση της σειράς Citadis – Citadis X05 – έχει παραγγελθεί για χρήση σε πόλεις όπως το Σίδνεϊ, το Παρίσι, η Νίκαια, η Αβινιόν, η Καέν, η Λουσάιλ και η Φρανκφούρτη.

Στην Ελλάδα, η Alstom παρείχε, επίσης, 28 συρμούς μετρό για το πρώτο έργο του μετρό της Αθήνας, στις αρχές του 2000. Επιπλέον, η εταιρεία θα παράσχει 20 συρμούς μετρό χωρίς οδηγό για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, στο πλαίσιο του μεγάλου αυτού έργου, που υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2021.

Δελτίο Τύπου

Νίκος Καϊμακάμης

O Νίκος Καϊμακάμης είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας. Συνεργάζεται με διάφορα online μέσα κυρίως στο τεχνολογικό ρεπορτάζ, ενώ εργάζεται και ως data manager στο πρόγραμμα παροχής στέγασης προσφύγων ESTIA. Τις συγγραφικές του δημιουργίες μπορείτε να τις διαβάσετε στο www.nikosk.gr.

Πρόσφατα άρθρα

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.