Ένα νέο ηλεκτρικό SUV από την κινεζική BYD μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του σε περίπου πέντε ή έξι λεπτά, χρησιμοποιώντας έναν από τους νέους φορτιστές EV της εταιρείας.
Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. «Είναι σίγουρα ένα κατόρθωμα της μηχανικής να σχεδιάζεις μια μπαταρία που μπορεί να χειριστεί αυτό το είδος ταχύτητας φόρτισης», λέει ο John Helveston, καθηγητής διαχείρισης μηχανικής στο Πανεπιστήμιο George Washington που μελετά την τεχνολογική αλλαγή στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. «Η Tesla δεν έχει τεχνολογία μπαταρίας πουθενά κοντά σε αυτό». Χαρακτηριστικά, ο φορτιστής της BYD έχει διπλάσια ισχύ από τον τελευταίο Supercharger της Tesla.
Η τεχνολογία στα νεότερα αυτοκίνητα της BYD, τα οποία θα κυκλοφορήσουν σύντομα, μπορεί να διαχειριστεί ισχύ 1.000 βολτ. Οι νέοι φορτιστές EV της εταιρείας, εν τω μεταξύ, έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν με αυτό, έτσι ώστε να μπορούν να προστεθούν 249 μίλια αυτονομίας σε ένα όχημα σε πέντε λεπτά. Η BYD σχεδιάζει τώρα να κατασκευάσει 4.000 από τους νέους φορτιστές σε ολόκληρη την Κίνα.
Στις ΗΠΑ, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να λένε ότι διστάζουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω του χρόνου που χρειάζονται για να φορτίσουν. Φυσικά, για καθημερινή χρήση, πολλοί οδηγοί θα μπορούσαν να φορτίσουν στο σπίτι και η εμβέλεια των σημερινών ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ μεγαλύτερη από την τυπική μετακίνηση προς την εργασία. Ωστόσο, έως ότου συμβεί μια αλλαγή στην αντίληψη των καταναλωτών σχετικά με τον τρόπο χρήσης ενός αυτοκινήτου – και για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, ή οποιονδήποτε ζει σε διαμέρισμα χωρίς εύκολη πρόσβαση σε φορτιστές – οι καλύτερες επιλογές φόρτισης θα μπορούσαν να είναι ζωτικής σημασίας για να βοηθήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αυξηθούν ταχύτερα.
H Κίνα είναι πολύ μπροστά από τον υπόλοιπο κόσμο στην τεχνολογία μπαταριών EV. «Είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς διαφορετικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της ισχυρής υποστήριξης της βιομηχανικής πολιτικής από την κυβέρνηση της Κίνας για τη δημιουργία της αλυσίδας εφοδιασμού υλικών ανάντη για πάνω από μια δεκαετία τώρα», λέει ο Helveston. Καινοτόμες εταιρείες όπως η BYD, λέει, βρίσκονται επίσης στην πρώτη γραμμή της επιστήμης των μπαταριών.
H τεχνολογική εξέλιξη συμβαίνει απίστευτα γρήγορα. «Η σύγκριση που ακούω είναι ότι εάν έχετε μια νέα πλατφόρμα φόρτισης ή μια νέα χημεία μπαταρίας, η Volkswagen και η BMW θα πουν, «Θα σπεύσουμε να το βάλουμε στα συστήματά μας και θα το βάλουμε σε πέντε χρόνια από τώρα». H Tesla μπορεί να πει, “Θα σπεύσουμε και θα το πάρουμε σε ένα χρόνο από τώρα.” Η Κίνα μπορεί να πει, «Θα το βάλουμε σε τρεις μήνες από τώρα», είπε πρόσφατα στο Heatmap ο Dan Wang, ερευνητής της βιομηχανίας τεχνολογίας της Κίνας και συνεργάτης στο Paul Tsai China Center στη Νομική Σχολή του Yale.
H εγκατάσταση νέας τεχνολογίας είναι επίσης ταχύτερη. «Στην Κίνα, είναι πολύ πιο εύκολο να λάβετε εγκρίσεις και να εγκαταστήσετε φορτιστές που μπορούν να χειριστούν πιο γρήγορα αυτά τα είδη φορτιστών υψηλής ισχύος, κυρίως επειδή έχετε μόνο μία οντότητα να συνεργαστείτε—μια κρατική εταιρεία ηλεκτρισμού», λέει ο Helveston. Αντίθετα, στις ΗΠΑ, η εγκατάσταση φορτιστών υψηλής ισχύος απαιτεί περισσότερο συντονισμό μεταξύ διαφορετικών παικτών, πράγμα που σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος και καταλήγει να κοστίζει περισσότερο.
Οι φορτιστές που καταναλώνουν τόση ισχύ θα μπορούσαν να επιβαρύνουν το ηλεκτρικό δίκτυο, εάν δεν διαχειρίζονται σωστά. Εάν όλοι χρεώνουν την ίδια στιγμή όταν επιστρέφουν στο σπίτι από τη δουλειά, αυτό θα μπορούσε να είναι πρόβλημα. Από την άλλη πλευρά, εάν μερικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν έναν εξαιρετικά ισχυρό φορτιστή στη μέση της ημέρας, αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει πραγματικά τα δίκτυα με επιπλέον ηλιακή ενέργεια που διαφορετικά θα μπορούσαν να μείνουν αχρησιμοποίητα.
Όπως και με την ίδια την τεχνολογία φόρτισης, αυτό που συμβαίνει με τη διαχείριση δικτύου στην Κίνα θα μπορούσε επίσης να αποτελέσει πρότυπο για τις ΗΠΑ «Σίγουρα, είναι γενικά καλύτερο και ευκολότερο να το διαχειριστούμε εάν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων αργούν τη φόρτιση για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα , αλλά κινούμαστε σε ένα μέλλον όπου η γρήγορη φόρτιση θα είναι απλώς μέρος του οικοσυστήματος», λέει ο Helveston.
«Δεδομένου του επιπέδου καινοτομίας που συμβαίνει στον τομέα των ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, αναμένω ότι το κινεζικό δίκτυο θα είναι σε θέση να αναπτύξει την τεχνολογία και τις διαδικασίες για να χειριστεί καλύτερα αυτού του είδους τις απαιτήσεις στο δίκτυο πολύ πιο γρήγορα από μέρη όπως οι ΗΠΑ».
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.