Το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν αφορά μόνο την τιμή τους, καθώς αναμένεται να φέρουν και περικοπές σε προσωπικό στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Για να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο σήμερα χρειάζεται να διαθέσει ένα αξιοσέβαστο ποσό. Κάτι που είναι λογικό, με δεδομένο ότι τα ηλεκτροκίνητα απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας και είναι πολύ πιο φθηνό το κόστος για τη συντήρησής τους, σε σύγκριση με τα ντίζελ και τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη.
Γι’ αυτό και αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης, συν ότι στα πιο καινούρια μοντέλα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο οι αυτονομίες σε χιλιόμετρα. Ωστόσο, η υψηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό κόστος των ηλεκτρικών, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να φέρει και περικοπές σε προσωπικό στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αυτό διότι ο ηλεκτρικός κινητήρας διαθέτει λιγότερα μέρη, απ’ ό,τι ένας πετρελαίου ή βενζίνης. Μάλιστα, όπως αναφέρει η έκδοση Business του cnn.com, ένα ηλεκτρικό μοτέρ απαιτεί 30% λιγότερη δουλειά στο εργοστάσιο από τον παραδοσιακό της βενζίνης.
Επίσης, ήδη οι μεγάλες εταιρείες έχουν κάνει σχέδια για περικοπές στο προσωπικό τους για τον προαναφερθέντα λόγο εντός των επόμενων ετών.
https://www.youtube.com/watch?v=NKr6CmZHgnY
Για να αναφερθούμε και σε αριθμούς, η Audi έχει ως στόχο να φτάσει τις 7500 περικοπές.
Ταυτόχρονα, στις ΗΠΑ εκτιμάται πως χρειάστηκαν 150000 εργαζόμενοι για να φτιάξουν κινητήρες και σύστηματα μετάδοσης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αριθμός που σίγουρα θα μειωθεί με την κατασκευή ηλεκτρικών μοτέρ. Βέβαια, για τη μείωση, που θα προκαλέσουν τα ολοένα και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, είναι ενήμερες και οι Ενώσεις των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες σε κάθε χώρα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η γερμανική IG Metall εκτιμάει πως θα έχουμε μείωση των θέσεων εργασίας κατά 75000 μέχρι το 2030 στη Γερμανία, αλλά όλες οι Ενώσεις είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν αυτή την πρόκληση και δεν έχουν σκοπό να σταματήσουν την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων.