Smart Cities

Τα αυτόνομα ταξί θα φέρουν το τέλος των μεταφορών όπως τις γνωρίζουμε;

Στο μέλλον, οι άνθρωποι θα μπορούν να καλούν μέσω του κινητού τους αυτόνομα ταξί που θα τροφοδοτούνται από ηλεκτρική, ηλιακή ή αιολική ενέργεια.

Αυτό τουλάχιστον είναι ένα από τα σενάρια τα οποία αναφέρει η συμβουλευτική Bain & Company. Τα αυτόνομα αυτά οχήματα μηδενικών ρύπων θα παραλαμβάνουν τους επιβάτες από το σπίτι τους και θα τους μεταφέρουν στον κοντινότερο σταθμό μετρό ή ηλεκτρικού σιδηροδρόμου προκειμένου να πάρουν το τρένο αν δουλεύουν στο κέντρο. Το σενάριο αυτό έρχεται να αντιμετωπίσει μεταξύ άλλων το πρόβλημα του “τελευταίου χιλιομέτρου”.

Μάλιστα, το σενάρια είναι αρκετά αισιόδοξο καθώς η Bain θεωρεί ότι στην επόμενη πενταετία οι πόλεις θα ξεκινήσουν τη μεταμόρφωση του συστήματος μεταφορών προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την κλιματική αλλαγή.

Οι πόλεις με τη χρήση των αυτόνομων ταξί μπορούν να βελτιστοποιήσουν στο έπακρο τη χρήση του και ταυτόχρονα να μειώσουν τα οχήματα στους δρόμους κατά 40%. Αν οι επιβάτες επιλέγουν τα αυτόνομα ταξί, σε πόλεις σαν το Βερολίνο, τα ρομποτικά αυτά αυτοκίνητα θα μπορούν να μεταφέρουν μέχρι και το 60% των επιβατών.

Ένα πιο ρεαλιστικό σενάριο θέλει τα αυτόνομα οχήματα να αποτελούν το 2% των νέων πωλήσεων παγκοσμίως μέχρι το 2025. Το 2030 το νούμερο αυτό θα ανέρχεται σε 8%. Αν φυσικά το κόστος των αυτόνομων οχημάτων μειωθεί δεν αποκλείεται να κατέχουν το 30% μέχρι το 2030.

Την ίδια στιγμή, για να πραγματοποιηθούν τα παραπάνω σενάρια θα πρέπει να υπάρχουν εκτός από τις κατάλληλες υποδομές και η κατάλληλη νομοθεσία. Ήδη σε αρκετές χώρες οι νομοθέτες σχεδιάζουν διατάξεις για την «επέλαση» των αυτόνομων οχημάτων και για τη μείωση των βενζινοκίνητων.

Ταυτόχρονα και οι κατασκευάστριες αυτοκινήτων αλλά και οι τεχνολογικές εταιρείες έχουν μπει στο παιχνίδι για να προλάβουν την κούρσα της αυτόνομη οδήγησης. Όπως και να έχει, το μέλλον αναμένεται συναρπαστικό.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.