Self-Driving

Ανταποκρίνονται στα σήματα του τροχονόμου τα αυτόνομα οχήματα της Waymo

Τα αυτόνομα οχήματα έχουν να “μάθουν” πολλά πριν τους επιτραπεί η κυκλοφορία στους δρόμους της πόλης. Πρέπει να γνωρίζουν καλά πώς να χειρίζονται περίπλοκες καταστάσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί. Μερικά από τα μεγαλύτερα εμπόδια που πρέπει να υπερνικήσουν τα αυτόνομα οχήματα είναι οι καιρικές συνθήκες, οι ζώνες κυκλοφορίας, και οι δρόμοι χωρίς σήμανση.

Φαίνεται ότι Waymo κατάφερε να αναπτύξει μία τεχνολογία που επιτρέπει στα αυτόνομα οχήματα της να ανταπεξέλθουν σε συνθήκες δρόμων χωρίς σήμανση. Σε ένα βίντεο που δημοσίευσε η εταιρεία βλέπουμε ένα από τα πρωτότυπα οχήματα της να τα βγάζει πέρα σε ένα σενάριο που ακόμη και ο άνθρωπος σαστίζει, μία διασταύρωση χωρίς καθόλου ενεργά φανάρια.

Στο βίντεο βλέπουμε ένα Chrysler Pacifica να επιβραδύνει καθώς πλησιάζει μία διασταύρωση στο Tempe της Αριζόνα, και τελικά να σταματά στο σωστό σημείο. Το αυτόνομα όχημα αναγνωρίζει το σήμα του τροχονόμου που του επιτρέπει να συνεχίσει την πορεία του, και αυτό ακριβώς πράττει. Σε μία τέτοια περίπτωση, αρκετοί οδηγοί θα σάστισαν σχετικά με το πότε πρέπει να σταματήσουν ή με ποιο σήμα του τροχονόμου να φύγουν από τη διασταύρωση, και τα λοιπά. Ωστόσο, το Pacifica της Waymo ανταποκρίθηκε άριστα σε κάθε ερέθισμα, και κατάφερε να χειριστεί το σενάριο μιας διασταύρωσης χωρίς φανάρια, καλύτερα κι από έναν οδηγό.

Χάρη στην τεχνολογία της Waymo, το αυτόνομα όχημα γνωρίζει με ποιο σήμα του τροχονόμου πρέπει να σταματήσει ή να ξεκινήσει και πάλι. Επίσης, η λειτουργία αναγνώρισης σημάτων έχει ενεργοποιηθεί πριν το όχημα πλησιάσει στη διασταύρωση, διότι έχει εντοπίσει ήδη ότι δεν υπάρχουν φανάρια στη διασταύρωση.

Η Waymo ξεκίνησε την ανάπτυξη της συγκεκριμένη τεχνολογίας το 2016. Τότε είχε εξηγήσει ότι θέλει τα αυτόνομα οχήματα της να μοιράζονται τους δρόμους με ασφάλεια μαζί με του υπόλοιπους οδηγούς και ποδηλάτες. Αρχικά, η εταιρεία είχε καταφέρει τα οχήματα της να αναγνωρίζουν τα σήματα των ποδηλατιστών, όταν αυτοί αλλάζουν λωρίδες ή κατεύθυνση. Τελικά, φτάσαμε στο σήμερα, όπου ένα αυτόνομο όχημα ανταποκρίνεται καλύτερα στα σήματα ενός τροχονόμου από ότι ένας οδηγός.

Πηγή

Χάρης Αναγνωστόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.