Self-Driving

Τα αυτόνομα οχήματα δεν είναι ακόμα σε θέση να διαχειριστούν τις αλλαγές στον καιρό

Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί αδιαμφισβήτητα την μεγαλύτερη τεχνολογική επανάσταση των τελευταίων ετών. Οι περισσότεροι κατασκευαστές στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας πειραματίζονται με την κυκλοφορία ενός αυτόνομου οχήματος, είτε βραχυπρόθεσμα, είτε μακροπρόθεσμα.

Προς το παρόν, η πλειοψηφία των κατασκευαστών χρησιμοποιεί τεχνολογίες αυτονομίας που κατατάσσονται στα επίπεδα 2 και 3. Φυσικά, πειραματίζονται και με συστήματα επόμενης γενιάς, όπως είναι τα μοντέλα επιπέδων 4 και 5. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο, τόσο λιγότερη και η ανάγκη παρέμβασης του οδηγού στην πλοήγηση. Στο επίπεδο 5 ο εγκέφαλος του οχήματος έχει τον πλήρη έλεγχο, κάτι που σημαίνει πως θα έχει επιτευχθεί και η ιδεατή αυτόνομη τεχνολογία. Είναι γεγονός πως οι εταιρείες φτάνουν όλο και πιο κοντά στην ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων, όμως υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα που εξακολουθεί να τους προβληματίζει.

Ο λόγος για τις εναλλαγές του καιρού κατά την διάρκεια μιας ημέρας. Δυστυχώς, οι LIDAR αισθητήρες των οχημάτων σήμερα… μπερδεύονται όταν ο καιρός αλλάζει κατά την διάρκεια της πλοήγησης. Παραδείγματος χάρη, εκείνα χάνουν την πλήρη αίσθηση του περίγυρου όταν χιονίζει ή όταν υπάρχει ομίχλη. Εν ολίγοις, ο καιρός αποτελεί ένα τροχοπέδη για την ομαλή πλοήγηση των οχημάτων μέσα σε πόλεις. Πρόκειται για ένα ζήτημα που οι κατασκευαστές προσπαθούν να λύσουν, ώστε να είναι σε θέση να παρουσιάσουν απόλυτα ασφαλή συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Άλλωστε, αν κανείς δεν μένει σε ερήμους ή σε δύο εκ των πόλων της Γης, οι εναλλαγές στον καιρό είναι ένα καθημερινό φαινόμενο.

Θεωρητικά, το συγκεκριμένο πρόβλημα θα πρέπει να λυθεί σχετικά άμεσα, ώστε οι κατασκευαστές να είναι σε θέση να μεταβούν στην επίλυση άλλων θεμάτων που υπάρχουν στον δρόμο της υλοποίησης του… απόλυτου συστήματος αυτονομίας. Η τεχνολογία καλπάζει και είμαστε βέβαιοι πως σύντομα τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να προσαρμοστούν σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες…!

Πηγή

Τάσος Νικολακόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.