Self-Driving

Φανάρια, καιρός και διασταυρώσεις δυσκολεύουν τα αυτόνομα οχήματα

Τα αυτόνομα οχήματα μπορεί να μην είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας και οι περισσότερες εταιρείες να έχουν θέσει ως στόχο το 2020 για τα πρώτα μοντέλα όμως οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν είναι μεγάλες.

Οι μαθηματικοί υπολογισμοί και οι αλγόριθμοι που εκτελεί κατά τρισεκατομμύρια ανα δευτερόλεπτο ο εγκέφαλος ενός αυτόνομου οχήματος μπορεί να είναι τέλειοι όμως θα πρέπει να έρθουν σε στοίχιση με τον καθόλου ατελή πραγματικό κόσμο και εκεί είναι τα δύσκολα.

Ο Daniel Rosenband, hardware engineer της Google για το project με τα self-driving οχήματα παρουσίασε κάποια παραδείγματα με καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει το υπό-ανάπτυξη σύστημα αυτόνομης οδήγησης της εταιρείας.

Παράδειγμα Α:
Στο κίτρινο πλαίσιο βλέπουμε μια κόκκινη μπάλα να στηρίζεται σε ένα λευκό κοντάρι στην άκρη του δρόμου και να καλύπτει τον φωτεινό σηματοδότη. Το φανάρι είναι πράσινο όμως η κόκκινη μπάλα μπερδεύει το αυτόνομο όχημα ότι είναι κόκκινο.

Παράδειγμα Β:
Σε αυτό το παράδειγμα, προπορευόμενο λεωφορείο καλύπτει μέρος του φωτεινού σηματοδότη με αποτέλεσμα το αυτόνομο όχημα να μην έχει σαφή ένδειξη για το αν πρέπει να σταματήσει ή να προσχωρήσει.

Παράδειγμα Γ:
Το ηλιοβασίλεμα με τις ακτίνες του ήλιου μπερδεύουν τις κάμερες του αυτόνομου οχήματος και είναι πραγματικά δύσκολο να καταλάβει ποιο είναι το χρώμα που έχει ανάψει στο φανάρι.

Άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αυτόνομα οχήματα είναι οι καιρικές συνθήκες. Τα συστήματα ραντάρ LiDAR και οι κάμερες βρίσκονται στο εξωτερικό του οχήματος προσαρμοσμένα συνήθως στον ουρανό. Υψηλές θερμοκρασίες με ηλιοφάνεια ή χιονοπτώσεις επηρεάζουν αρνητικά την ομαλή λειτουργία τους.

Ιδανικά, αυτόνομα οχήματα και έξυπνες πόλεις θα πρέπει να αναπτυχθούν μαζί ώστε να υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές πάνω στις οποίες θα βασιστεί η ομαλή και ασφαλής κυκλοφορία.

Πηγή

Κώστας Βλαχάκης

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Πρόσφατα άρθρα

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.